Engelli bireylere yönelik sosyal politikaların karşılaştırmalı analizi: Türkiye ve Avrupa örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Engellilerin eğitim ve istihdamı konusunda ülkemizde ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Engelli bireylerin insani koşullarda yaşamlarını sürdürebilmeleri genel eğitim, mesleki eğitim, rehabilitasyon ve istihdam hizmetlerinin sağlanması ile büyük ölçüde gerçekleşecektir. Sosyal bir hukuk devletinin en temel görevi bireyler engelli olsun ya da olmasın onların yaşamlarını güvence altına almaktır. Engellilere ilişkin geliştirilen politikaların uygulanamaması bu çalışmayı yapmamda ki en önemli etkendir. Avrupa Birliği'nin (AB) ilerleme raporlarında belirtildiği gibi engelli politikalarının uygulama boyutunun eksikliği politikaların toplumsal sorunlara bütüncül çözümler getirememesinden kaynaklanmaktadır. Engellileri topluma kazandırmanın yolu engelli politikalarının içinde yaşadığımız toplumun argümanlarına göre oluşturulması ile mümkün olacaktır. Bu araştırmada, AB'ye giriş sürecinde, Türkiye'de engellilerin eğitimi ve istihdamı konusundaki politikalar ile AB politikaları tespit edilerek bu politikalar araştırılmıştır. Bu bağlamda AB Sosyal Politikaları kapsamında engellilerin eğitimi ve istihdamına yönelik yasal düzenlemeler ve Türkiye'deki yasal düzenlemeler incelenmiş böylelikle Türkiye'deki engellilerin eğitim ve istihdamına yönelik sosyal politikaların karşılaştırmalı bir analizinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye'nin AB'ye giriş sürecinde engellilerin eğitimi ve istihdamına ilişkin sağladığı olanaklar ve sınırlılıklar belirlenmeye çalışılmıştır. There are serious problems in the education and employment of disabled people in our country. The survival of people with disabilities in humanitarian conditions will be realized to a great extent by providing general education, vocational training, rehabilitation and employment services. The basic duty of a social state of law is to guarantee the lives of individuals, whether disabled or not.The failure to implement the policies developed for the disabled is the most important factor in my work. As stated in the progress reports of the European Union (EU), the lack of implementation dimension of disability policies stems from the fact that policies cannot provide holistic solutions to social problems. The way to bring people with disabilities to society will be possible by the creation of disability policies according to the arguments of the society we live in.In this research, EU accession process, with policies on education and employment of people with disabilities in Turkey were investigated by determining EU policies on this policy. In this context, the EU examined the regulations and legal regulations in Turkey for the training and employment of persons with disabilities under the Social Policy thus aimed to reveal the comparative analysis of social policies for the training and employment of people with disabilities in Turkey. The opportunities provided for the training and employment of persons with disabilities in the EU accession process of Turkey and limitations of the study was aimed to determine.
Collections