Yurt dışına çıkma niyeti olan Türk turistlerin algıladıkları risklerin destinasyon seçimine ve satın alma niyetine olan etkisinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireylerin öznel olarak algıladıkları riskler, tüketicilerin karar verme sürecini doğrudan etkilemektedir. Tüketiciler tarafından algılanan risk boyutları, tüketici davranışlarına yön verdiği için pazarlamacılar tarafından konuya ilgi artmaktadır. Turistik tüketiciler açısından konu değerlendirildiğinde algılanan riskin tatil yeri seçimini etkileyeceği düşünülmektedir. Destinasyon pazarlamacıları açısından da hangi risk türlerinin tatil yer seçimini etkileyeceğinin araştırılması gerekmektedir. Çünkü turistler, tatil yeri seçerken ürünün özellikleri ve hizmet kalitesi ile ilgili araştırma yaparken diğer bir taraftan da özellikle yurtdışına yönelik tatil satın almak istediklerinde, kendilerini ne tür risklerin beklediği ile ilgili araştırmalar da yapmaktadırlar. İletişim hızının çok yüksek olması sebebiyle herhangi bir ülkede turistlerin yaşadığı problemler çok çabuk yayılmaktadır. Herhangi bir ülkenin yaşadığı doğal afet, politik istikrarsızlık, terör olayı, güvenlik veya sağlık sorunu turistlerin o ülkeye yönelik seyahat eğilimini veya isteğini olumsuz etkilemektedir. Turistler genellikle riskin bulunmadığı ya da daha az olacağı destinasyonları tercih etmektedirler.Bu araştırmada öncelikle, Türk turistlerin yurtdışına yönelik algıladıkları risk boyutları tespit edilmeye çalışılmıştır. Daha sonra turistler için yurt dışına yönelik destinasyon seçimini etkileyen unsurların neler olduğu ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Algılanan riskin ve destinasyon seçimini etkileyen unsurların belirlenen ülkelere (İtalya, Hindistan ve İran) yönelik tatil satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca yurtdışına yönelik algılanan risklerin yurtdışına yönelik destinasyon seçim unsurları üzerindeki etkiler de incelenmiştir. Risks perceived by the individuals subjectively affect the decision making process of the consumers directly. Because of the fact that risk dimensions perceived by the consumers direct the behaviours of consumers, the interest of the marketers in this subject is increasing day by day. It is supposed that risk perceived can affect the selection of holiday resort in the sense of touristic consumers. Which types of risks may affect the selection of holiday resort should be investigated for the destination marketers. While tourists do research about specifications of the product and service quality while choosing the holiday resort, they also do research about types of risks when they want to purchase foreign holiday. Problems experienced by the tourists in any country spread very fast because of high rate of communication. Natural disaster, political instability, terrorist incidents, security or health problem experienced by any country affect the desire or travel inclination of the tourists for that country adversely. Tourists generally prefer destinations where there are no risks or there will be few risks. In this study, it has been tried to determine dimensions of risks perceived by Turkish tourists perceive about abroad. Then it has been tried to find out the factors affecting destination selection for abroad for tourists. Effect of risk perceived and factors affecting destination selection on holiday purchase intention for the determined countries (Italy, India and Iran) was investigated. Moreover, effects of risks perceived for abroad on factors of abroad destination selection were analyzed.
Collections