Show simple item record

dc.contributor.advisorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorTürkmen, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-03T18:26:45Z
dc.date.available2020-12-03T18:26:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-05-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62842
dc.description.abstractBireylerin öznel olarak algıladıkları riskler, tüketicilerin karar verme sürecini doğrudan etkilemektedir. Tüketiciler tarafından algılanan risk boyutları, tüketici davranışlarına yön verdiği için pazarlamacılar tarafından konuya ilgi artmaktadır. Turistik tüketiciler açısından konu değerlendirildiğinde algılanan riskin tatil yeri seçimini etkileyeceği düşünülmektedir. Destinasyon pazarlamacıları açısından da hangi risk türlerinin tatil yer seçimini etkileyeceğinin araştırılması gerekmektedir. Çünkü turistler, tatil yeri seçerken ürünün özellikleri ve hizmet kalitesi ile ilgili araştırma yaparken diğer bir taraftan da özellikle yurtdışına yönelik tatil satın almak istediklerinde, kendilerini ne tür risklerin beklediği ile ilgili araştırmalar da yapmaktadırlar. İletişim hızının çok yüksek olması sebebiyle herhangi bir ülkede turistlerin yaşadığı problemler çok çabuk yayılmaktadır. Herhangi bir ülkenin yaşadığı doğal afet, politik istikrarsızlık, terör olayı, güvenlik veya sağlık sorunu turistlerin o ülkeye yönelik seyahat eğilimini veya isteğini olumsuz etkilemektedir. Turistler genellikle riskin bulunmadığı ya da daha az olacağı destinasyonları tercih etmektedirler.Bu araştırmada öncelikle, Türk turistlerin yurtdışına yönelik algıladıkları risk boyutları tespit edilmeye çalışılmıştır. Daha sonra turistler için yurt dışına yönelik destinasyon seçimini etkileyen unsurların neler olduğu ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Algılanan riskin ve destinasyon seçimini etkileyen unsurların belirlenen ülkelere (İtalya, Hindistan ve İran) yönelik tatil satın alma niyeti üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Ayrıca yurtdışına yönelik algılanan risklerin yurtdışına yönelik destinasyon seçim unsurları üzerindeki etkiler de incelenmiştir.
dc.description.abstractRisks perceived by the individuals subjectively affect the decision making process of the consumers directly. Because of the fact that risk dimensions perceived by the consumers direct the behaviours of consumers, the interest of the marketers in this subject is increasing day by day. It is supposed that risk perceived can affect the selection of holiday resort in the sense of touristic consumers. Which types of risks may affect the selection of holiday resort should be investigated for the destination marketers. While tourists do research about specifications of the product and service quality while choosing the holiday resort, they also do research about types of risks when they want to purchase foreign holiday. Problems experienced by the tourists in any country spread very fast because of high rate of communication. Natural disaster, political instability, terrorist incidents, security or health problem experienced by any country affect the desire or travel inclination of the tourists for that country adversely. Tourists generally prefer destinations where there are no risks or there will be few risks. In this study, it has been tried to determine dimensions of risks perceived by Turkish tourists perceive about abroad. Then it has been tried to find out the factors affecting destination selection for abroad for tourists. Effect of risk perceived and factors affecting destination selection on holiday purchase intention for the determined countries (Italy, India and Iran) was investigated. Moreover, effects of risks perceived for abroad on factors of abroad destination selection were analyzed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleYurt dışına çıkma niyeti olan Türk turistlerin algıladıkları risklerin destinasyon seçimine ve satın alma niyetine olan etkisinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of effect of risks perceived by Turkish tourists intending to go to abroad on selection of destination and purchase intention
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-05-28
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurks
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmRisk Perception
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmInternational tourism
dc.subject.ytmHoliday
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10216203
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529431
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess