Türk eğitim sisteminde yöneticilikte kadın paradigmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türk Eğitim Sisteminde eğitim örgütlerinin başarılı olmasında yöneticilerin payı oldukça yüksektir. Yönetim pozisyonlarına gelme sürecinde hukuksal bir engel olmamasına rağmen Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatları istatiksel verileri incelendiğinde kadınların yönetim pozisyonlarında az sayıda temsil edildikleri görülmektedir. Ayrıca eğitim kurumlarında hiyerarşik yapı yükseldikçe kadın yönetici oranları belirgin bir şekilde düşüş göstermektedir. Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin hemen hemen yarısının kadın olduğu bir alanda, kadın eğitim yöneticilerinin sayısal oranlarının azlığının arkasındaki sebepler irdelenmiştir.Araştırmaya katılan kadın yöneticilerin kişisel görüşlerinin ve tecrübelerinin nitel yöntemle derinlemesine analizi yapılmış ve bu analiz sonucunda, cinsiyet ayrımcılığı, örgüt kültürü engeli, çoklu rol üstlenme, cam tavan, toplumsal cinsiyet engellemelerinin olduğu tespiti yapılmıştır. Araştırmanın odak noktasını, kadın yöneticilerin görüşlerinden yola çıkarak engelleri aşma stratejileri oluşturmaktadır. Administrators‟ share in the success of educational organizations is quite high in theTurkish Educational System. Even though there is no legal obstacle in the process oftaking up management positions, when the statistics are analyzed given by the centralor provincial offices of the Ministry of Education it can be observed that smallnumbers of women are represented in management positions. In this study, theunderlying reasons of the small numbers of women administrators of education areconsidered where almost half of the teachers whe work in public or private schoolsunder the Ministry of Education are women.The experiences and the thoughts of the participant women administrators areanalyzed qualitatively in depth and gender discrimination, organizational culturalobstacles, assuming multi-roles, glass-ceiling and social gender barriers areidentified. The focus of the study is the strategiesto over come obstacles based on theideas of the women administrators.Key words: Female Administrators, Glass Ceiling. Paradigm, TurkishEducational System.
Collections