Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Uğur
dc.contributor.authorElmas, Saniye
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:04Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628320
dc.description.abstractTürk Eğitim Sisteminde eğitim örgütlerinin başarılı olmasında yöneticilerin payı oldukça yüksektir. Yönetim pozisyonlarına gelme sürecinde hukuksal bir engel olmamasına rağmen Milli Eğitim Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatları istatiksel verileri incelendiğinde kadınların yönetim pozisyonlarında az sayıda temsil edildikleri görülmektedir. Ayrıca eğitim kurumlarında hiyerarşik yapı yükseldikçe kadın yönetici oranları belirgin bir şekilde düşüş göstermektedir. Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda görev yapan öğretmenlerin hemen hemen yarısının kadın olduğu bir alanda, kadın eğitim yöneticilerinin sayısal oranlarının azlığının arkasındaki sebepler irdelenmiştir.Araştırmaya katılan kadın yöneticilerin kişisel görüşlerinin ve tecrübelerinin nitel yöntemle derinlemesine analizi yapılmış ve bu analiz sonucunda, cinsiyet ayrımcılığı, örgüt kültürü engeli, çoklu rol üstlenme, cam tavan, toplumsal cinsiyet engellemelerinin olduğu tespiti yapılmıştır. Araştırmanın odak noktasını, kadın yöneticilerin görüşlerinden yola çıkarak engelleri aşma stratejileri oluşturmaktadır.
dc.description.abstractAdministrators‟ share in the success of educational organizations is quite high in theTurkish Educational System. Even though there is no legal obstacle in the process oftaking up management positions, when the statistics are analyzed given by the centralor provincial offices of the Ministry of Education it can be observed that smallnumbers of women are represented in management positions. In this study, theunderlying reasons of the small numbers of women administrators of education areconsidered where almost half of the teachers whe work in public or private schoolsunder the Ministry of Education are women.The experiences and the thoughts of the participant women administrators areanalyzed qualitatively in depth and gender discrimination, organizational culturalobstacles, assuming multi-roles, glass-ceiling and social gender barriers areidentified. The focus of the study is the strategiesto over come obstacles based on theideas of the women administrators.Key words: Female Administrators, Glass Ceiling. Paradigm, TurkishEducational System.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürk eğitim sisteminde yöneticilikte kadın paradigmaları
dc.title.alternativeThe women paradigm in the administration in Turkish educational system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWomen managers
dc.subject.ytmParadigm
dc.subject.ytmGlass ceiling syndrome
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmWomen movements
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid10078159
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407053
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess