Ortaokul öğretmenlerinin problem çözme becerileri ve duygusal zekâ ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenlerin yüksek düzeyde problem çözme becerisine ve duygusal zekâ düzeyine sahip oluşu eğitimin kalitesini arttırıcı etki yaratacaktır. Ancak öğretmenlerin klasik sistemden tam olarak sıyrılamamış olması bunun önünde en büyük engellerden birini oluşturmaktadır.Bu çalışmada öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bireyin duygusal zekâsı ile problem çözme becerisi arasında ilişki olduğu düşünülmektedir. Yapılan araştırma sonucunda da ilişki bulunmuştur.Araştırmanın evreni, İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Örneklem ise İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde yer rastgele seçilen okullarda görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Yapılan araştırmaya göre katılımcıların duygusal zekâ ve problem çözme becerileri ölçeklerinin ortalama puanları tespit edilmiştir. Katılımcıların verdikleri cevaplar incelendiğinde duygusal zekâ düzeylerinin yüksek çıktığı görülmüştür. Katılımcıların problem çözme becerileri ve duygusal zekâ düzeylerine göre cinsiyetler arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ayrıca yaş, mesleki kıdem, çalışılan kurum gibi değişkenler arasında da anlamlı farklılık görülmemiştir. Ancak duygusal zekâ düzeyi ile problem çözme becerileri arasında ilişki bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: zekâ, duygusal zekâ, problem çözme, ortaokul öğretmenleri, eğitim Having problem solving skill and the level of the emotional intelligence of the teachers will increase the effect of the educational quality. But, being not fully get out the clasical method constitutes one of the major obstacles of this.In this study, the emotional intelligence level and the problem solving skills of teachers are analyzed. It is thought that there is relationship between emotional intelligence and problem solving skill of individum. As a result of the study this relationship is found.The universe of this study includes the teachers that study in Küçükçekmece, İstanbul And the sample includes the teachers that are selected randomly in Küçükçekmece, İstanbul.According to this study, the average scores of emotional intelligence and problem solving skills are determined. When the answers of participants are examined it seems that the level of emotional intelligence level is high. According to the problem solving skills and emotional intelligence level of the participants, it is not found difference between sex. Also, between some factors like age, occupational seniority and the school that is worked ,there is no significant difference . However,it is found a relationship between problem solving skills and emotional intelligence.Keywords: İntelligence, emotional intelligence, problem solving, teachers of Secondary School, Education.
Collections