Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Ganime
dc.contributor.authorİnan, Gülcan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:50:03Z
dc.date.available2021-05-08T06:50:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628318
dc.description.abstractÖğretmenlerin yüksek düzeyde problem çözme becerisine ve duygusal zekâ düzeyine sahip oluşu eğitimin kalitesini arttırıcı etki yaratacaktır. Ancak öğretmenlerin klasik sistemden tam olarak sıyrılamamış olması bunun önünde en büyük engellerden birini oluşturmaktadır.Bu çalışmada öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bireyin duygusal zekâsı ile problem çözme becerisi arasında ilişki olduğu düşünülmektedir. Yapılan araştırma sonucunda da ilişki bulunmuştur.Araştırmanın evreni, İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Örneklem ise İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde yer rastgele seçilen okullarda görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Yapılan araştırmaya göre katılımcıların duygusal zekâ ve problem çözme becerileri ölçeklerinin ortalama puanları tespit edilmiştir. Katılımcıların verdikleri cevaplar incelendiğinde duygusal zekâ düzeylerinin yüksek çıktığı görülmüştür. Katılımcıların problem çözme becerileri ve duygusal zekâ düzeylerine göre cinsiyetler arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ayrıca yaş, mesleki kıdem, çalışılan kurum gibi değişkenler arasında da anlamlı farklılık görülmemiştir. Ancak duygusal zekâ düzeyi ile problem çözme becerileri arasında ilişki bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: zekâ, duygusal zekâ, problem çözme, ortaokul öğretmenleri, eğitim
dc.description.abstractHaving problem solving skill and the level of the emotional intelligence of the teachers will increase the effect of the educational quality. But, being not fully get out the clasical method constitutes one of the major obstacles of this.In this study, the emotional intelligence level and the problem solving skills of teachers are analyzed. It is thought that there is relationship between emotional intelligence and problem solving skill of individum. As a result of the study this relationship is found.The universe of this study includes the teachers that study in Küçükçekmece, İstanbul And the sample includes the teachers that are selected randomly in Küçükçekmece, İstanbul.According to this study, the average scores of emotional intelligence and problem solving skills are determined. When the answers of participants are examined it seems that the level of emotional intelligence level is high. According to the problem solving skills and emotional intelligence level of the participants, it is not found difference between sex. Also, between some factors like age, occupational seniority and the school that is worked ,there is no significant difference . However,it is found a relationship between problem solving skills and emotional intelligence.Keywords: İntelligence, emotional intelligence, problem solving, teachers of Secondary School, Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin problem çözme becerileri ve duygusal zekâ ilişkisi
dc.title.alternativeSecondary school teachers relati̇on of emoti̇onal i̇ntelli̇gence and problem solvi̇ng abi̇li̇ti̇es
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid10067004
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385701
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess