Siyasal iletişim faaliyetlerinin seçmenin oy verme davranışı üzerine etkisi; İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Siyasal iletişim aktif siyasal yaşamın şüphesiz en önemli faaliyetlerindendir. Siyasal rakiplere karşı avantaj sağlama, siyasi yapıların söylemlerini ve icraatlarını topluma anlatma, ideolojilerin perçinlenmesi gibi amaç ve çabalar toplumla iletişim halinde olma zorunluluğunu beraberinde getirmiştir. Siyasal aktörlerin toplumla gerçekleştirdikleri iletişim, yapısı ve siyasi mesajlarla örüntülü olması bakımından siyasal iletişim olarak tanımlanmaktadır. Siyasal iletişim faaliyetleri, özellikle seçim dönemlerinde yoğun bir şekilde gerçekleştirilmekte, olağan dönemlerde de devam ettirilmektedir. Bu faaliyetlerin şüphesiz en belirgin amacı, hedef kitle üzerinde etki yaratmak ve bunun sonucunda oyunu alarak iktidarını tesis etmektir. Siyasal iletişim faaliyetlerinin, seçmenin oy verme davranışı üzerine etkisinin, İstanbul örneği üzerinden araştırıldığı çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, siyaset ve siyasete karşı geliştirilen farklı yaklaşımların yanı sıra siyasal ideolojiler gerekli literatür araştırılmasının ardından ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise iletişim kavramı, iletişim türleri, yöntemleri ve siyasal iletişimin ilişkili olduğu alanlar ile siyasal iletişimin alanı da gerekli literatür araştırmasının ardından ele alınmıştır. Çalışmamızın üçüncü ve son bölümünde ise, siyasal iletişim faaliyetlerinin seçmenin oy verme davranışı üzerindeki etkisi, Beşiktaş ve Fatih ilçelerinde anket yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarından oluşmaktadır. Bu bölümde, seçmenlerin medya ortamlarını takip etme sıklıkları, gerçekleştirilen siyasal iletişim faaliyetlerinin oy verme kararlarına etkisinin olup olmadığı, kanaat önderlerinin oy verme davranışına etkisi gibi değişkenler araştırılmış ve sonuçları çizelgeler ve yorumlarla aktarılmıştır. Üç bölümden oluşan çalışmamız, siyasal iletişim faaliyetlerinin seçmenin oy verme davranışı üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Political communication is undoubtedly one of the most important activities of political life. Having an edge over the political opponents, explaining the statements and actions of the political structure to the society, goals and attempts such as clinching the ideologies have brought about the necessity of being in communication with the society. The communication between political agents and the society is defined as political communication in terms of its political structure and associated messages. Political communication actions, intensively carried out during the elections, go on regularly even under ordinary conditions. The most apparent aim of these actions is undoubtedly creating an impact on the target group and establishing their power getting the group to vote for them. Our research, in which the impact of political communication actions on the voters' voting process is investigated with the example of Istanbul, consists of three chapters. In the first chapter, along with politics and different approaches to politics, political ideologies are addressed after the necessary literature research. In the second chapter of the research; communication concept, communication types and methods and the fields related to political communication and the branch of political communication are addressed after the necessary literature research. The third and final chapter of our research consists of the impact of political communication actions on the voters' voting process and results of the investigation carried out in Fatih and Besiktas with survey method. In this chapter, the frequency of voters' following the media, the impacts of the political communication actions on the voters' voting process and the effects of opinion leaders are investigated and results are delivered with comments and charts. Our research, made up of three chapters, has been prepared so as to demonstrate the impacts of political communication actions on the voters' voting process.
Collections