Show simple item record

dc.contributor.advisorYenğin, Hülya
dc.contributor.authorUzun, Ümit
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:47Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:47Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628246
dc.description.abstractSiyasal iletişim aktif siyasal yaşamın şüphesiz en önemli faaliyetlerindendir. Siyasal rakiplere karşı avantaj sağlama, siyasi yapıların söylemlerini ve icraatlarını topluma anlatma, ideolojilerin perçinlenmesi gibi amaç ve çabalar toplumla iletişim halinde olma zorunluluğunu beraberinde getirmiştir. Siyasal aktörlerin toplumla gerçekleştirdikleri iletişim, yapısı ve siyasi mesajlarla örüntülü olması bakımından siyasal iletişim olarak tanımlanmaktadır. Siyasal iletişim faaliyetleri, özellikle seçim dönemlerinde yoğun bir şekilde gerçekleştirilmekte, olağan dönemlerde de devam ettirilmektedir. Bu faaliyetlerin şüphesiz en belirgin amacı, hedef kitle üzerinde etki yaratmak ve bunun sonucunda oyunu alarak iktidarını tesis etmektir. Siyasal iletişim faaliyetlerinin, seçmenin oy verme davranışı üzerine etkisinin, İstanbul örneği üzerinden araştırıldığı çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, siyaset ve siyasete karşı geliştirilen farklı yaklaşımların yanı sıra siyasal ideolojiler gerekli literatür araştırılmasının ardından ele alınmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise iletişim kavramı, iletişim türleri, yöntemleri ve siyasal iletişimin ilişkili olduğu alanlar ile siyasal iletişimin alanı da gerekli literatür araştırmasının ardından ele alınmıştır. Çalışmamızın üçüncü ve son bölümünde ise, siyasal iletişim faaliyetlerinin seçmenin oy verme davranışı üzerindeki etkisi, Beşiktaş ve Fatih ilçelerinde anket yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarından oluşmaktadır. Bu bölümde, seçmenlerin medya ortamlarını takip etme sıklıkları, gerçekleştirilen siyasal iletişim faaliyetlerinin oy verme kararlarına etkisinin olup olmadığı, kanaat önderlerinin oy verme davranışına etkisi gibi değişkenler araştırılmış ve sonuçları çizelgeler ve yorumlarla aktarılmıştır. Üç bölümden oluşan çalışmamız, siyasal iletişim faaliyetlerinin seçmenin oy verme davranışı üzerindeki etkisini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır.
dc.description.abstractPolitical communication is undoubtedly one of the most important activities of political life. Having an edge over the political opponents, explaining the statements and actions of the political structure to the society, goals and attempts such as clinching the ideologies have brought about the necessity of being in communication with the society. The communication between political agents and the society is defined as political communication in terms of its political structure and associated messages. Political communication actions, intensively carried out during the elections, go on regularly even under ordinary conditions. The most apparent aim of these actions is undoubtedly creating an impact on the target group and establishing their power getting the group to vote for them. Our research, in which the impact of political communication actions on the voters' voting process is investigated with the example of Istanbul, consists of three chapters. In the first chapter, along with politics and different approaches to politics, political ideologies are addressed after the necessary literature research. In the second chapter of the research; communication concept, communication types and methods and the fields related to political communication and the branch of political communication are addressed after the necessary literature research. The third and final chapter of our research consists of the impact of political communication actions on the voters' voting process and results of the investigation carried out in Fatih and Besiktas with survey method. In this chapter, the frequency of voters' following the media, the impacts of the political communication actions on the voters' voting process and the effects of opinion leaders are investigated and results are delivered with comments and charts. Our research, made up of three chapters, has been prepared so as to demonstrate the impacts of political communication actions on the voters' voting process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSiyasal iletişim faaliyetlerinin seçmenin oy verme davranışı üzerine etkisi; İstanbul örneği
dc.title.alternativeThe impact of political communi̇cation actions on voting behavior; Axamples of İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPolitical communication
dc.subject.ytmVoters
dc.subject.ytmVoting use
dc.subject.ytmVoter behaviour
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmIdeology
dc.identifier.yokid10079915
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438359
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess