Zihin engelli çocuklarla çalışan ücretli zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlar(İstanbul/Avcılar İlçesi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, zihin engelli çocuklarla çalışan ücretli zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırma öğretmenlerin gönüllü olarak katılımıyla, nitel araştırma tekniklerinden biri olan yarı- yapılandırılmış görüşmeler kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmaya İstanbul ilinin Avcılar ilçesinde görev yapan 16 ücretli zihin engeliler sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler temel düzey ve içerik analiziyle analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda ücretli olarak çalışan öğretmenlerin her hangi bir üniversitenin, her hangi bir bölümünden ön lisans veya lisan mezunu oldukları, zihin engelli çocukların eğitimine ilişkin seminer veya hizmet içi eğitim almış olma şartının aranmadığı görülmüştür. Öğretmenler zihin engelli çocukların orta veya ağır düzeyde olmalarına göre farklı özelliklere sahip olduklarını sınıflarında zihin engelli çocuklarla birlikte zihin engeli bulunan otistik ve down sendromlu çocukların da bulunduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğretmenlerin zihin engelli öğrencilere yönelik sınıf düzenlemelerini ve kullandıkları öğretim yöntemlerini öğrencinin ihtiyacına uygun biçimde yaptıkları fakat akademik beceri, soyut kavramları öğretme ve uygun olmayan davranışları düzeltmede zorlandıkları görülmüştür. Öğretmenler sınıfların yerlerinin uygun biçimde seçilmediğini, eğitim araç-gereç ve materyallerinin teminin de sıkıntılarının olduğunu belirtmişlerdir. Ailelerin çocukların eğitim sürecine katılımının yetersiz olduğu belirlenmiştir In this study, we aimed to identify the problems faced by mentally handicapped children with mental disabilities classroom teachers paid employees. This research on a voluntary basis with the participation of teachers was carried out using semi-structured interviews, one of qualitative research techniques. Istanbul province participated in the survey of 16 hunters paid for classroom teachers working in the district mental disability. Data were analyzed using basic content analysis.The results showed wage employment of teachers in any university, any part of the undergraduate or that language graduates, mentally handicapped children were seen training on the requirement of having received training seminar or related services is not required. Teachers reported that levels of moderate or severe mentally handicapped children in the class have different characteristics depending on whether they are mentally handicapped and autistic children who mind barrier with Down's syndrome children also found. In addition, classroom teachers arrangements for mentally handicapped students and the teaching methods they use to the student's needs in accordance with their academic skills but teaching abstract concepts and appeared to have difficulty in correcting inappropriate behavior. Teachers are not selected in accordance with the class of place, the provision of educational tools and materials also stated that the shortage. Participation in the educational process of the children of the family were determined to be inadequate.
Collections