Show simple item record

dc.contributor.advisorKaplan Sayı, Ayşin
dc.contributor.authorKizilkaya, Selda
dc.date.accessioned2021-05-08T06:49:42Z
dc.date.available2021-05-08T06:49:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/628224
dc.description.abstractBu araştırmada, zihin engelli çocuklarla çalışan ücretli zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları belirlemek amaçlanmıştır. Bu araştırma öğretmenlerin gönüllü olarak katılımıyla, nitel araştırma tekniklerinden biri olan yarı- yapılandırılmış görüşmeler kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmaya İstanbul ilinin Avcılar ilçesinde görev yapan 16 ücretli zihin engeliler sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler temel düzey ve içerik analiziyle analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda ücretli olarak çalışan öğretmenlerin her hangi bir üniversitenin, her hangi bir bölümünden ön lisans veya lisan mezunu oldukları, zihin engelli çocukların eğitimine ilişkin seminer veya hizmet içi eğitim almış olma şartının aranmadığı görülmüştür. Öğretmenler zihin engelli çocukların orta veya ağır düzeyde olmalarına göre farklı özelliklere sahip olduklarını sınıflarında zihin engelli çocuklarla birlikte zihin engeli bulunan otistik ve down sendromlu çocukların da bulunduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca, öğretmenlerin zihin engelli öğrencilere yönelik sınıf düzenlemelerini ve kullandıkları öğretim yöntemlerini öğrencinin ihtiyacına uygun biçimde yaptıkları fakat akademik beceri, soyut kavramları öğretme ve uygun olmayan davranışları düzeltmede zorlandıkları görülmüştür. Öğretmenler sınıfların yerlerinin uygun biçimde seçilmediğini, eğitim araç-gereç ve materyallerinin teminin de sıkıntılarının olduğunu belirtmişlerdir. Ailelerin çocukların eğitim sürecine katılımının yetersiz olduğu belirlenmiştir
dc.description.abstractIn this study, we aimed to identify the problems faced by mentally handicapped children with mental disabilities classroom teachers paid employees. This research on a voluntary basis with the participation of teachers was carried out using semi-structured interviews, one of qualitative research techniques. Istanbul province participated in the survey of 16 hunters paid for classroom teachers working in the district mental disability. Data were analyzed using basic content analysis.The results showed wage employment of teachers in any university, any part of the undergraduate or that language graduates, mentally handicapped children were seen training on the requirement of having received training seminar or related services is not required. Teachers reported that levels of moderate or severe mentally handicapped children in the class have different characteristics depending on whether they are mentally handicapped and autistic children who mind barrier with Down's syndrome children also found. In addition, classroom teachers arrangements for mentally handicapped students and the teaching methods they use to the student's needs in accordance with their academic skills but teaching abstract concepts and appeared to have difficulty in correcting inappropriate behavior. Teachers are not selected in accordance with the class of place, the provision of educational tools and materials also stated that the shortage. Participation in the educational process of the children of the family were determined to be inadequate.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleZihin engelli çocuklarla çalışan ücretli zihin engelliler sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlar(İstanbul/Avcılar İlçesi)
dc.title.alternativeMentally disabled workers charged with children classroom teachers problems of the mentally di̇sabled(İstanbul/Avcilar Town)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-27
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmWage earners
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.subject.ytmVocational problems
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.identifier.yokid10093471
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426198
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess