Bütünleşik STEM eğitiminin akademik başarıya, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisine ve öğrenmede kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Bütünleşik STEM eğitiminin akademik başarıya, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisine ve kalıcılığa etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma modeli olarak ön test-son test ve kalıcılık testli kontrol gruplu yarı deneysel modelin kullanıldığı bu çalışma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında bir devlet okulunun 6. sınıfına devam eden 44 öğrenci ile `Kuvvet ve Hareket`, `Işık ve Ses`, `Madde ve Isı` ve `Elektriğin İletimi` ünitelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grupları; yapılandırmacı yaklaşım uygulanan Kontrol Grubu, Bütünleşik STEM eğitimi uygulanan Deney Grubundan oluşmuştur.Bütünleşik STEM eğitiminin öğrencilerin akademik başarı, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ve kalıcılığa etkisini tespit etmek için Akademik Başarı Testi, Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği uygulanmıştır.Nicel verilerin analizi SPSS 24 paket programında normal dağılımlı veriler için t-Testi, normal dağılımlı olmayan veriler için Mann Whitney U testi uygulanarak yapılmıştır.Sonuç olarak, Bütünleşik STEM eğitiminin başarıyı ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisini yapılandırmacı yaklaşıma göre anlamlı düzeyde artırmadığı belirlenmiştir. Ayrıca kalıcılığa da etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Bütünleşik STEM eğitiminin anlamlı düzeyde olmasa da akademik başarıya olumlu yönde katkı sağladığı ortaya çıkmıştır. This research was conducted to evaluate the effects of Integrated STEM education on academic achievement, reflective thinking skills for problem solving, and permanence. This study, which used pre-test-post-test and semi-experimental model with permanence test, control group as a research model, was conducted with 44 students attending to the 6th grade of a public school in 2015-2016 academic year in the `Force and Motion`, `Light and Sound` `Material and Heat` and `Electrical Transmission` units. Working groups of the study consisted of the Control Group with constructivist teaching and the Experimental Group with integrated STEM education.Academic Achievement Test, Reflective Thinking Scale for Problem Solving were applied to determine the students' academic achievement, reflective thinking skills to problem solving and their effects on permanence of integrated STEM education.In SPSS 24 package program, analysis of quantitative data was performed t-test for normalized data, Mann Whitney U test for normal non-variate data.In conclusion, it has been seen that integrated STEM education does not significantly increase success, reflective thinking skills to problem solving and their effects on permanence according to constructivist teaching. However, it has become clear that integrated STEM education provides positive contributions to academic achievement.
Collections