Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgündüz, Devrim
dc.contributor.authorSarican, Gülcan
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:59Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:59Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627559
dc.description.abstractBu araştırma, Bütünleşik STEM eğitiminin akademik başarıya, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisine ve kalıcılığa etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma modeli olarak ön test-son test ve kalıcılık testli kontrol gruplu yarı deneysel modelin kullanıldığı bu çalışma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında bir devlet okulunun 6. sınıfına devam eden 44 öğrenci ile `Kuvvet ve Hareket`, `Işık ve Ses`, `Madde ve Isı` ve `Elektriğin İletimi` ünitelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grupları; yapılandırmacı yaklaşım uygulanan Kontrol Grubu, Bütünleşik STEM eğitimi uygulanan Deney Grubundan oluşmuştur.Bütünleşik STEM eğitiminin öğrencilerin akademik başarı, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisi ve kalıcılığa etkisini tespit etmek için Akademik Başarı Testi, Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği uygulanmıştır.Nicel verilerin analizi SPSS 24 paket programında normal dağılımlı veriler için t-Testi, normal dağılımlı olmayan veriler için Mann Whitney U testi uygulanarak yapılmıştır.Sonuç olarak, Bütünleşik STEM eğitiminin başarıyı ve problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisini yapılandırmacı yaklaşıma göre anlamlı düzeyde artırmadığı belirlenmiştir. Ayrıca kalıcılığa da etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Bütünleşik STEM eğitiminin anlamlı düzeyde olmasa da akademik başarıya olumlu yönde katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThis research was conducted to evaluate the effects of Integrated STEM education on academic achievement, reflective thinking skills for problem solving, and permanence. This study, which used pre-test-post-test and semi-experimental model with permanence test, control group as a research model, was conducted with 44 students attending to the 6th grade of a public school in 2015-2016 academic year in the `Force and Motion`, `Light and Sound` `Material and Heat` and `Electrical Transmission` units. Working groups of the study consisted of the Control Group with constructivist teaching and the Experimental Group with integrated STEM education.Academic Achievement Test, Reflective Thinking Scale for Problem Solving were applied to determine the students' academic achievement, reflective thinking skills to problem solving and their effects on permanence of integrated STEM education.In SPSS 24 package program, analysis of quantitative data was performed t-test for normalized data, Mann Whitney U test for normal non-variate data.In conclusion, it has been seen that integrated STEM education does not significantly increase success, reflective thinking skills to problem solving and their effects on permanence according to constructivist teaching. However, it has become clear that integrated STEM education provides positive contributions to academic achievement.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBütünleşik STEM eğitiminin akademik başarıya, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisine ve öğrenmede kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe impact of integrated STEM education on academic achievement, reflective thinking ability towards problem solving and permanence in learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-27
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmReflective thinking
dc.subject.ytmIntegrated curriculum
dc.subject.ytmConcept permanence
dc.identifier.yokid10173628
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490625
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess