The quest gone astray: Tracing horror in alien invasion television series of the new millenium
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yeni binyılın ilk yılları, net bir zaman vermek gerekirse 2005 yılı, 1950'lerdekine benzer bir şekilde, bilim kurgu türüne yeniden popülerlik kazandırma girişimine şahitlik etmiştir. Fakat bu seferki deneme, anlatım aracı olarak sinemayı değil televizyonu seçmiştir. Ne var ki, uzaylı istilasına sahip televizyon dizileri açısından sonuç, 1950'lerin benzer anlatılara sahip B filmlerine kıyasla, beklenenden farklı olmuştur. Ağırlıklı olarak Invasion ve Treshold dizilerine metinsel açıdan yoğunlaşan bu tezin amacı, söz konusu beklenmedik fiyaskoya yol açan sebepleri irdelemek ve alt tür olarak uzaylı istilasının günümüz bilim kurgusu çerçevesindeki temsilinin, izleyici ilgisini çekmekteki başarısızlığının altında yatan gerekçeleri derinlemesine incelemektir. Uzaylı istilasının korku türünün özelliklerini de kapsayan bir alt tür olduğu göz önüne alındığında bu çalışma, postmodernitenin polimorfik etkilerinin bu alt türde yol açtığı süregiden değişimin, bahsi geçen metinlerdeki `korku'nun çıkış kaynağı ve dolayısıyla sunumu üzerindeki -Öteki ve Tekinsiz kavramlarındaki değişiklikler gibi- etkilerini sorgulamaktadır. The starting years of the new millennium, explicitly the year 2005, witnessed an attempt to bring the science fiction genre to the mainstream like the attempt in the 1950s, however, this time not through the medium of film but through television. Conversely, the outcome is not the same for the television series that have alien invasion narratives, if compared to the B-movies of the 1950s that had similar narratives. Mostly concentrated upon the texts of the series Invasion and Threshold, this thesis aims to explore the possible reasons beneath this unexpected fiasco and to scrutinize why the alien invasion sub-genre of contemporary science fiction fails to draw viewer attention today. Given the fact that as a sub-genre alien invasion includes the aspects of horror genre as well, this work seeks to decipher the ongoing transmutations within the sub-genre as a result of the polymorphous effects of postmodernity, that affect both the representation and the origin of `horror? within these narratives, such as the alterations on the concept of The Other, and The Uncanny.
Collections