Show simple item record

dc.contributor.advisorSomay, Bülent
dc.contributor.authorAy, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:31Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:31Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627257
dc.description.abstractYeni binyılın ilk yılları, net bir zaman vermek gerekirse 2005 yılı, 1950'lerdekine benzer bir şekilde, bilim kurgu türüne yeniden popülerlik kazandırma girişimine şahitlik etmiştir. Fakat bu seferki deneme, anlatım aracı olarak sinemayı değil televizyonu seçmiştir. Ne var ki, uzaylı istilasına sahip televizyon dizileri açısından sonuç, 1950'lerin benzer anlatılara sahip B filmlerine kıyasla, beklenenden farklı olmuştur. Ağırlıklı olarak Invasion ve Treshold dizilerine metinsel açıdan yoğunlaşan bu tezin amacı, söz konusu beklenmedik fiyaskoya yol açan sebepleri irdelemek ve alt tür olarak uzaylı istilasının günümüz bilim kurgusu çerçevesindeki temsilinin, izleyici ilgisini çekmekteki başarısızlığının altında yatan gerekçeleri derinlemesine incelemektir. Uzaylı istilasının korku türünün özelliklerini de kapsayan bir alt tür olduğu göz önüne alındığında bu çalışma, postmodernitenin polimorfik etkilerinin bu alt türde yol açtığı süregiden değişimin, bahsi geçen metinlerdeki `korku'nun çıkış kaynağı ve dolayısıyla sunumu üzerindeki -Öteki ve Tekinsiz kavramlarındaki değişiklikler gibi- etkilerini sorgulamaktadır.
dc.description.abstractThe starting years of the new millennium, explicitly the year 2005, witnessed an attempt to bring the science fiction genre to the mainstream like the attempt in the 1950s, however, this time not through the medium of film but through television. Conversely, the outcome is not the same for the television series that have alien invasion narratives, if compared to the B-movies of the 1950s that had similar narratives. Mostly concentrated upon the texts of the series Invasion and Threshold, this thesis aims to explore the possible reasons beneath this unexpected fiasco and to scrutinize why the alien invasion sub-genre of contemporary science fiction fails to draw viewer attention today. Given the fact that as a sub-genre alien invasion includes the aspects of horror genre as well, this work seeks to decipher the ongoing transmutations within the sub-genre as a result of the polymorphous effects of postmodernity, that affect both the representation and the origin of `horror? within these narratives, such as the alterations on the concept of The Other, and The Uncanny.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleThe quest gone astray: Tracing horror in alien invasion television series of the new millenium
dc.title.alternativeYitik bir arayış: Yeni binyılın uzaylı istilası dizilerinde korkunun izini sürmek
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.subject.ytmSpace
dc.subject.ytmFear
dc.identifier.yokid356870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254449
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess