You in cybertexts: Expanding narratology
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, sibermetinler ve geleneksel edebiyat ürünlerinde ikinci kişi anlatılarının farklı uygulamalarını inceler. Anlatıya bir alternatif oluşturmasıyla sibermetinler edebiyatın deneyimlenme ve incelenme süreçlerinde değişiklikler yaratıyor. Bu çalışma da bu değişimin izlerini perspektif alanında sürer. Sibermetin ve ikinci kişi anlatıları üzerine bir kuramsal arka plan çalışmasının ardından bu çalışma, geleneksel edebiyat ürünlerinde kullanılan sen anlatıları bir ikinci kişi bakış açısı sunamazken, sibermetinlerde kullanıldığında bu anlatıların birinci ve üçüncü kişi bakış açılarından farklı bir kategori sunduğunu savunur. Buradaki fark, sibermetinlerde bir ikinci kişi olarak okurun metni yorumlayan bir konumdan çıkarak aktif bir şekilde metni oluşturan bir aktör haline gelmesinden kaynaklanır. Bu çalışmada, Türk edebiyatından ikinci kişi anlatısını kullanan metinler, hipermetin romanları ve etkileşimli kurgular karşılaştırmalı olarak incelenmiş, ikinci kişi anlatısının bu durumlarda bir bakış açısı sunup sunmadığı tartışılmıştır. This study analyses the different uses of second person narration in print literature and in cybertexts. Providing an alternative to narrative, cybertexts will create changes in the way literature is experienced and analysed. This study investigates this change in the realm of point-of-view. Following an exploration of the theoretical background of cybertext and second-person narrative, the study argues that while the use of second person narrative in print literature does not allow a second person point of view, it does so in cybertexts, where the reader is actively participating in the configuration of the text, instead of merely interpreting it. Examples from Turkish literature employing second person narration and from hypertext novels and interactive fictions are used for a comparative study of how second person narration does and does not constitute a second person point of view.
Collections