Show simple item record

dc.contributor.advisorParla, Jale
dc.contributor.authorErmiş, Didem
dc.date.accessioned2021-05-08T06:47:21Z
dc.date.available2021-05-08T06:47:21Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/627136
dc.description.abstractBu çalışma, sibermetinler ve geleneksel edebiyat ürünlerinde ikinci kişi anlatılarının farklı uygulamalarını inceler. Anlatıya bir alternatif oluşturmasıyla sibermetinler edebiyatın deneyimlenme ve incelenme süreçlerinde değişiklikler yaratıyor. Bu çalışma da bu değişimin izlerini perspektif alanında sürer. Sibermetin ve ikinci kişi anlatıları üzerine bir kuramsal arka plan çalışmasının ardından bu çalışma, geleneksel edebiyat ürünlerinde kullanılan sen anlatıları bir ikinci kişi bakış açısı sunamazken, sibermetinlerde kullanıldığında bu anlatıların birinci ve üçüncü kişi bakış açılarından farklı bir kategori sunduğunu savunur. Buradaki fark, sibermetinlerde bir ikinci kişi olarak okurun metni yorumlayan bir konumdan çıkarak aktif bir şekilde metni oluşturan bir aktör haline gelmesinden kaynaklanır. Bu çalışmada, Türk edebiyatından ikinci kişi anlatısını kullanan metinler, hipermetin romanları ve etkileşimli kurgular karşılaştırmalı olarak incelenmiş, ikinci kişi anlatısının bu durumlarda bir bakış açısı sunup sunmadığı tartışılmıştır.
dc.description.abstractThis study analyses the different uses of second person narration in print literature and in cybertexts. Providing an alternative to narrative, cybertexts will create changes in the way literature is experienced and analysed. This study investigates this change in the realm of point-of-view. Following an exploration of the theoretical background of cybertext and second-person narrative, the study argues that while the use of second person narrative in print literature does not allow a second person point of view, it does so in cybertexts, where the reader is actively participating in the configuration of the text, instead of merely interpreting it. Examples from Turkish literature employing second person narration and from hypertext novels and interactive fictions are used for a comparative study of how second person narration does and does not constitute a second person point of view.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleYou in cybertexts: Expanding narratology
dc.title.alternativeSibermetinlerde `sen`: Anlatıbilimin sınırlarını genişletmek
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKarşılaştırmalı Edebiyat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmElektronic literature
dc.subject.ytmNarratology
dc.subject.ytmCybertext
dc.identifier.yokid349620
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid254524
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess