Cep telefonu kullanıcılarının mobil reklamlara karşı tutumlarını etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin her alanındaki ve mobil iletişimdeki hızlı gelişmeler ve değişmeler, aynı zamanda mobil pazarlamada da birçok yeniliğe sebep olmuştur. Mobil telefonların kullanımının yaygınlaşması ve mobil pazarlama yenilikleri eskiye göre tüketiciye daha kolay ulaşabilme sağlar. İşletmeler pazarlamada bu hızlı kanalı tüketicilere ulaşmak için tercih ederler. Ayrıca mobil pazarlama müşteri ilişkileri yönetimi açısından da önemli bir kanaldır.Elbette mobil pazarlamanın başarıya ulaşması için en önemli faktörlerden biri cep telefonu kullanıcılarının mobil pazarlamaya karşı tutumlarının nasıl olduğudur. Mobil reklamlara karşı tüketici tutumları nasıl oluşur? En önemli faktörler nelerdir? Demografik faktörler mobil reklamlara karşı tutumu etkiler mi?Bu çalışmada cep telefonu kullanıcılarının mobil reklamlara karşı tutumları araştırılmıştır. Önce kavramsal çerçeveyi hazırlanmış ve son olarak da hipotezler istatistiki açıdan test edilerek sonuçlara yer verilmiştir. Çalışmanın sonuçlarının mobil pazarlama uygulayan işletmelere yararlı olması umulmaktadır. The rapid developments that has taken place in every field field of technology and mobile communication has caused some innovations in mobile marketing as well. The widespread use of mobile phones helps to reach the consumers more easily in comparison with the past.There is no doubt that one of the most important factors in the success of Mobile Marketing is directly related to what kind of attittude mobile phone users adopt towards mobile marketing. How do the attitudes of the consumers form towards Mobile Advertisement? What are the most important factors?In this study, we have seached about the attitudes of mobile phone users towards Mobile Marketing. First, we have prapared a conceptual framework, and finally we have explained the results after testing the hypotheses in terms of statistics. We hope to guide the companies implementing Mobile Marketing in the light of the results this study has reached.
Collections