1950`li yllardan bugüne ambalaj ve grafik tasarım olgusunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz koşullarına baktığımızda, ürünün üretiminden raftaki yerini alana dek ambalajın ne kadar önemli olduğunu görmekteyiz. Çünkü bugün ki tüketici kitlesi için algıda farklılık yaratan ve ürüne karşı cazibe duymasını sağlayan en önemli unsur ambalaj olmuştur. Bu nedenle ambalaj, üretici için en önemli reklam aracı olurken, aynı zamanda kurumsal imajı yaratacak ve koruyacak kaynak halini almıştır.1950'li yıllardan günümüze ambalaj tasarımındaki gelişmelerin incelendiği bu araştırmada, üretim ve teknolojinin ambalaj tasarımı üzerinde değişim ve etkileşim süreçleri araştırılmıştır. Ayrıca, hazırlanan araştırmada ambalajın tanımı yapılmış, tarihçesi incelenmiş, ambalaj ile ilgili temel bilgiler ve ambalajın işlevleri anlatılmış, ambalaj tasarımına etki eden öğeler, kronolojik olarak ambalaj tasarımları, ambalaj tasarımında etiket ve sembol kullanımları, toplumdaki değişikliğin ambalaj tasarımına etkileri de araştırmaya eklenmiştir. When we look at today's conditions, we see that the package is so important from the production step to hitting the shelves. Because the one which makes difference in perception and provides consumer groups to be interested in the product is the package. Therefore the package has become an important advertisement tool for the producer, also a resource which creates and protect corporate image. In this research which the developments in package design from 1950s to the present are studied, periods of change and interaction of production and technology on package design are researched. In the research, also the package is defined, its history is analyzed, basic information related to package and functions of package are given. Items which have an impact on package, package designs chronologically, usage of labels and symbols in package design and the effects of the changes in the society on package design are added to the research.
Collections