Show simple item record

dc.contributor.advisorSezer, Nuri
dc.contributor.authorKarakaya, Ceyda
dc.date.accessioned2021-05-08T06:44:00Z
dc.date.available2021-05-08T06:44:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/625053
dc.description.abstractGünümüz koşullarına baktığımızda, ürünün üretiminden raftaki yerini alana dek ambalajın ne kadar önemli olduğunu görmekteyiz. Çünkü bugün ki tüketici kitlesi için algıda farklılık yaratan ve ürüne karşı cazibe duymasını sağlayan en önemli unsur ambalaj olmuştur. Bu nedenle ambalaj, üretici için en önemli reklam aracı olurken, aynı zamanda kurumsal imajı yaratacak ve koruyacak kaynak halini almıştır.1950'li yıllardan günümüze ambalaj tasarımındaki gelişmelerin incelendiği bu araştırmada, üretim ve teknolojinin ambalaj tasarımı üzerinde değişim ve etkileşim süreçleri araştırılmıştır. Ayrıca, hazırlanan araştırmada ambalajın tanımı yapılmış, tarihçesi incelenmiş, ambalaj ile ilgili temel bilgiler ve ambalajın işlevleri anlatılmış, ambalaj tasarımına etki eden öğeler, kronolojik olarak ambalaj tasarımları, ambalaj tasarımında etiket ve sembol kullanımları, toplumdaki değişikliğin ambalaj tasarımına etkileri de araştırmaya eklenmiştir.
dc.description.abstractWhen we look at today's conditions, we see that the package is so important from the production step to hitting the shelves. Because the one which makes difference in perception and provides consumer groups to be interested in the product is the package. Therefore the package has become an important advertisement tool for the producer, also a resource which creates and protect corporate image. In this research which the developments in package design from 1950s to the present are studied, periods of change and interaction of production and technology on package design are researched. In the research, also the package is defined, its history is analyzed, basic information related to package and functions of package are given. Items which have an impact on package, package designs chronologically, usage of labels and symbols in package design and the effects of the changes in the society on package design are added to the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.title1950`li yllardan bugüne ambalaj ve grafik tasarım olgusunun incelenmesi
dc.title.alternativeResearching the case of package and graphic design from 1950s to the present
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmPackaging
dc.subject.ytmPackaging design
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmDesign history
dc.identifier.yokid10168586
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid477179
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess