Browsing TEZLER by Subject "Academic achievement"
Now showing items 1-9 of 9
-
8. sınıf öğrencilerinin ders başarısında eğitim koçluğunun etkileri
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-20)Koçluk, bireyi ulaşmak istediği hedeflere yönlendiren, sürekli öğrenme ve kendini geliştirmeyi sağlayan etkili bir süreçtir. Koçluk, koç ile koçluk alan arasında birlikte kararlaştırılmış hedeflere ulaşmak amacıyla, ... -
Aynı sınıfta eğitim gören 5-7 yaş gurubu 1.sınıf öğrencilerinin ders başarılarının değerlendirilmesi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnsanın eğitilmesi, en ilkel topluluklardan başlayarak modern toplumlara kadar üzerinde en çok durulan konuların başında gelmektedir. Gelecek nesillerin eğitilmesi tüm toplumların başlıca amacıdır. Günümüzde teknolojinin ... -
Beklenmedik başarısızlık gösteren üstün yetenekli öğrencilerin okul başarı tutumları ile akademik öz- yeterlik inançları, algıladıkları aile otorite stilleri ve benlik saygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-07)Bu çalışmada, beklenmedik başarısızlık kategorisine alınabilecek olan üstün yetenekli öğrencilerin okul başarı tutumları ile akademik öz-yeterlik inançları, algıladıkları aile otorite stilleri ve benlik saygıları arasındaki ... -
Bütünleşik STEM eğitiminin akademik başarıya, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisine ve öğrenmede kalıcılığa etkisi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-12-27)Bu araştırma, Bütünleşik STEM eğitiminin akademik başarıya, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerisine ve kalıcılığa etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma modeli olarak ön test-son test ve kalıcılık ... -
İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinin eğitim başarısına aile içi iletişimin etkileri
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-07)Bu araştırmanın amacı, İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ilkokullarında bulunan 4. Sınıf öğrencilerinin ölçek sonuçlarından yararlanarak; ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin eğitim ... -
Okul öncesi eğitimin ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi (Üsküdar örneği)
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma; İstanbul ili, Üsküdar ilçesi sınırları içerisinde bulunan resmi eğitim-öğretimde okul öncesi eğitimin ilkokul öğrencilerinin başarılarına etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırmanın ... -
Okul öncesi eğitimin ilköğretim başarısına etkisi: Yozgat ili Akdağmadeni ilçesi örneği
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma okul öncesi eğitimin ilköğretim başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2014–2015 eğitim-öğretim yılı Yozgat ili Akdağmadeni ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri ... -
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin öz-yeterlilik algısı, öz-düzenleme becerisi ve genel akademik başarıları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-18)Araştırmanın temel amacı; ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme becerileri, öz-yeterlik algıları ve akademik başarıları arasındaki ilişkiler örüntüsünü çeşitli değişkenlere göre incelemektir.Tezin birinci ... -
Ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrencilerin interneti oyun ve sosyal ağ amaçlı kullanmaları ile akademik başarılarının arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı ortaöğretim kurumuna devam eden öğrencilerinin internet kullanım eğilimleri ile akademik başarılarının arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmanın amacı doğrultusunda anket uygulaması yapılmıştır. ...