Rehber öğretmen adaylarının özel eğitime ilişkin öz yetkinlik algıları ve kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Rehber öğretmenler, okullarda psikolojik danışmanlık görevini üstlenmektedir. Bu nedenle rehber öğretmenlerin öğrencilere yönelik yaklaşımları ve gözlemleri son derece önemlidir. Rehber öğretmen adaylarının öz yetkinlik algıları ve kaynaştırmaya ilişkin düşüncelerinin belirlenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, rehber öğretmen adaylarının düşüncelerini tespit etmek için Veysel Aksoy ve İbrahim H. Diken (2009) tarafından geliştirilen `Rehber Öğretmenlerin Özel Eğitime İlişkin Öz yetkinlik Ölçeği` ve Kırcaali-İftar (1996) tarafından Türkçe'ye uyarlaması yapılan `Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; rehber öğretmen adaylarının öz yetkinlik algıları ve kaynaştırmaya ilişkin düşüncelerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı görülmektedir. Ölçeklerin uygulandığı Akdeniz, Biruni, Kültür ve Hasan Kalyoncu Üniversiteleri'nde öğrenim gören rehber öğretmen adayları arasında öz yetkinlik algıları ve kaynaştırmaya ilişkin düşünceleri arasındaki farkın anlamlı olduğu gözlenmiştir. Araştırmada ayrıca, engelli yakını olan rehber öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşleri yüksek düzeydeyken engelli yakını olmayan rehber öğretmen adaylarının orta düzeyde kaynaştırma eğilimi olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan rehber öğretmen adaylarının verdiği yanıtlar aracılığıyla bu sonuçların elde edilmesi, çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir.Anahtar Kelimeler: Öz yetkinlik, Kaynaştırma, Rehber öğretmen adayları. School counselors undertake psychological counseling in schools. For this reason, guidance teachers' approaches and observations towards students are very important. The basic purpose of this study is to investigate the school counselors' perceptions about self-efficacy and opinions about coalescence. For understanding the ideas of the teachers a questionnaire application prepared by Veysel Aksoy and İbrahim H. Diken (2009) `School counselors' self-sufficiency about the private education scale` and `Opinions Towards Inclusion Scale` which is translated to Turkish by Kırcaali-İftar (1996) has been used in the study. The results showed that the opinions towards the integration and self-efficacy perception is same for both genders. The difference of self- efficacy perceptions and integration considerations of school counselor candidates which study in Akdeniz, Biruni, Kültür and Hasan Kalyoncu Universities were meaningful. The results also showed that the integration applications of the teachers who are relatives of a disadvantaged person higher than the teachers who are not a relative of a disadvantaged person. The results get from the teachers who have been applied to our survey and this has been accepted as the limitedness of the study. Keywords: Self- efficacy, Integration, School counselors candidates.
Collections