Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Begümhan
dc.contributor.authorÖzdemir, Duygu
dc.date.accessioned2021-05-08T06:43:06Z
dc.date.available2021-05-08T06:43:06Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/624586
dc.description.abstractRehber öğretmenler, okullarda psikolojik danışmanlık görevini üstlenmektedir. Bu nedenle rehber öğretmenlerin öğrencilere yönelik yaklaşımları ve gözlemleri son derece önemlidir. Rehber öğretmen adaylarının öz yetkinlik algıları ve kaynaştırmaya ilişkin düşüncelerinin belirlenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, rehber öğretmen adaylarının düşüncelerini tespit etmek için Veysel Aksoy ve İbrahim H. Diken (2009) tarafından geliştirilen `Rehber Öğretmenlerin Özel Eğitime İlişkin Öz yetkinlik Ölçeği` ve Kırcaali-İftar (1996) tarafından Türkçe'ye uyarlaması yapılan `Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; rehber öğretmen adaylarının öz yetkinlik algıları ve kaynaştırmaya ilişkin düşüncelerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı görülmektedir. Ölçeklerin uygulandığı Akdeniz, Biruni, Kültür ve Hasan Kalyoncu Üniversiteleri'nde öğrenim gören rehber öğretmen adayları arasında öz yetkinlik algıları ve kaynaştırmaya ilişkin düşünceleri arasındaki farkın anlamlı olduğu gözlenmiştir. Araştırmada ayrıca, engelli yakını olan rehber öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin görüşleri yüksek düzeydeyken engelli yakını olmayan rehber öğretmen adaylarının orta düzeyde kaynaştırma eğilimi olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan rehber öğretmen adaylarının verdiği yanıtlar aracılığıyla bu sonuçların elde edilmesi, çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir.Anahtar Kelimeler: Öz yetkinlik, Kaynaştırma, Rehber öğretmen adayları.
dc.description.abstractSchool counselors undertake psychological counseling in schools. For this reason, guidance teachers' approaches and observations towards students are very important. The basic purpose of this study is to investigate the school counselors' perceptions about self-efficacy and opinions about coalescence. For understanding the ideas of the teachers a questionnaire application prepared by Veysel Aksoy and İbrahim H. Diken (2009) `School counselors' self-sufficiency about the private education scale` and `Opinions Towards Inclusion Scale` which is translated to Turkish by Kırcaali-İftar (1996) has been used in the study. The results showed that the opinions towards the integration and self-efficacy perception is same for both genders. The difference of self- efficacy perceptions and integration considerations of school counselor candidates which study in Akdeniz, Biruni, Kültür and Hasan Kalyoncu Universities were meaningful. The results also showed that the integration applications of the teachers who are relatives of a disadvantaged person higher than the teachers who are not a relative of a disadvantaged person. The results get from the teachers who have been applied to our survey and this has been accepted as the limitedness of the study. Keywords: Self- efficacy, Integration, School counselors candidates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleRehber öğretmen adaylarının özel eğitime ilişkin öz yetkinlik algıları ve kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInspectation of guidance councelor candidates' opinions about special education, bounding and perception of self- efficacy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-05
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmInclusive education
dc.identifier.yokid10218365
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529818
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess