Orta ve lise düzeyi öğretmenlerinin olumsuz çocukluk çağı deneyimleri ile öğrencilere yönelik şiddet davranışları arasında duygu düzenleme becerilerinin aracılık etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada orta ve lise düzeyi öğretmenlerinin olumsuz çocukluk çağı deneyimleri ile öğrencilere yönelik şiddet davranışları arasında duygu düzenleme becerilerinin aracılık etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul ilinde bir özel okulda görev yapan her branştan öğretmenler, müdür ve müdür yardımcıları olmak üzere toplam 129 kişiden veri toplanmıştır. Araştırmada demografik soru formu, Çocukluk Çağı Travmaları ölçeği (CTQ),Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği(DDGÖ) ve öğretmen istismar davranışları soru formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin çocukluk çağı travmaları ölçeğinden aldıkları puanlar ile öğretmenlerin öğrencilere yönelik toplam istismar davranışı puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çocukluk çağı travmasının istismar davranışı üzerine etkisinde duygu düzenleme güçlüğünün tam aracılık etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulguların ayrıntıları ele alınmış ve yorumu yapılmıştır. Bu doğrultuda ilerideki uygulama ve araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Çocukluk çağı travması, duygu düzenleme, istismar, şiddet The aim of this study was to investigate them ediating effect of emotion regulation skills between the negative childhood experiences of middle and high school teachers and their violent behaviors towards students. This research's study group consisted of 129 secondary and high school teachers, principals and assistants of principals from each branch working in private schools in Istanbul. In the study, demographic questionnaire, Childhood Trauma Questionnaire (CTQ), Emotional Problem Scale (EPS), teacher abusive behavior question naire were used. As a result of this study, it was found out that there was an affirmative relationship between the scores of teachers' trauma of childhood trauma scale and the teachers' emotion alabuse behavior towards students and total abuse behavior scores. It was found that emotion regulation difficulty was themediator of the effect of childhood trauma on abusive behavior. The details of the findings that are obtained from the study were discussed and comments were made. In this direction, suggestions were made for future applications and researches.Keywords: Childhood trauma, emotion regulation, abuse, violence
Collections