Show simple item record

dc.contributor.advisorCankardaş Nalbantçılar, Sinem
dc.contributor.authorÖzbek, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-08T06:41:25Z
dc.date.available2021-05-08T06:41:25Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623933
dc.description.abstractBu çalışmada orta ve lise düzeyi öğretmenlerinin olumsuz çocukluk çağı deneyimleri ile öğrencilere yönelik şiddet davranışları arasında duygu düzenleme becerilerinin aracılık etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İstanbul ilinde bir özel okulda görev yapan her branştan öğretmenler, müdür ve müdür yardımcıları olmak üzere toplam 129 kişiden veri toplanmıştır. Araştırmada demografik soru formu, Çocukluk Çağı Travmaları ölçeği (CTQ),Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği(DDGÖ) ve öğretmen istismar davranışları soru formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin çocukluk çağı travmaları ölçeğinden aldıkları puanlar ile öğretmenlerin öğrencilere yönelik toplam istismar davranışı puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çocukluk çağı travmasının istismar davranışı üzerine etkisinde duygu düzenleme güçlüğünün tam aracılık etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulguların ayrıntıları ele alınmış ve yorumu yapılmıştır. Bu doğrultuda ilerideki uygulama ve araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Çocukluk çağı travması, duygu düzenleme, istismar, şiddet
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate them ediating effect of emotion regulation skills between the negative childhood experiences of middle and high school teachers and their violent behaviors towards students. This research's study group consisted of 129 secondary and high school teachers, principals and assistants of principals from each branch working in private schools in Istanbul. In the study, demographic questionnaire, Childhood Trauma Questionnaire (CTQ), Emotional Problem Scale (EPS), teacher abusive behavior question naire were used. As a result of this study, it was found out that there was an affirmative relationship between the scores of teachers' trauma of childhood trauma scale and the teachers' emotion alabuse behavior towards students and total abuse behavior scores. It was found that emotion regulation difficulty was themediator of the effect of childhood trauma on abusive behavior. The details of the findings that are obtained from the study were discussed and comments were made. In this direction, suggestions were made for future applications and researches.Keywords: Childhood trauma, emotion regulation, abuse, violenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrta ve lise düzeyi öğretmenlerinin olumsuz çocukluk çağı deneyimleri ile öğrencilere yönelik şiddet davranışları arasında duygu düzenleme becerilerinin aracılık etkisi
dc.title.alternativeThe meditative effect of emotional regulation skills of secondary and high school level teachers in the relationship between negative childhood experiences and abusive behaviors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-04
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmViolence
dc.subject.ytmChildhood traumas
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmAbuse
dc.subject.ytmChild abuse
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.identifier.yokid10326898
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid620000
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineGenel Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess