Atıkların geri kazanımı ile satışlar ve müşteri sayısı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, atıkların geri kazanımı ile satışlar ve müşteri sayısı arasındaki ilişkilerin araştırılmasıdır. Bu amaçla, önce kaynak taraması yapılmış ve kavram oluşturulmaya çalışılmıştır.Literatürde yer alan çalışmalara göre, günümüzde tüketicilerin çevre sorunlarına karşı hassasiyetlerinin arttığı buna bağlı olarak da işletmelere düşen sorumlulukların arttığı gözlenmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmada, kurumsal sosyal sorumluluk ve yeşil pazarlama kavramları üzerinde durularak araştırmanın hipotezleri oluşturulmuştur. Hipotez: Atıkların geri kazanımı ile satışlar ve müşteri sayısı arasında bir ilişki olduğudur. Hipotezimizi test etmek için Şanlıurfa İl Merkezinde işletmelerin atıkların geri kazanımı uygulamaları yaptıktan sonra satışlarında ve müşteri sayılarında değişme olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre:1.İşletmelerin atıkların geri kazanımı uygulamaları ile satışlarındaki değişimin birbirinden bağımsız olduğu söylenebilir.2.İşletmelerin atıkların geri kazanımı uygulamaları ile müşteri sayısındaki değişim birbirinden bağımsız değildir, denilebilir.Anahtar Sözcükler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Yeşil Pazarlama, Çevre, Atık, Geri Kazanım. The aim of this present study is to investigate the effects of the recyclıng of wastes on the sales and the number of customer. The literature research has been carried out for this purpose and some concepts were developed.According to sources, increased vulnerabilities of today's consumers to environmental challenges accordingly businesses have increased their own responsibilities.Our hipothesis has been built by focusing on the subjects such as green marketing and institutional social responsibility. The hypothesis is: There is a relationship between recyclıng of wastes wıth sales and the number of customer.The research has been carried out in order to test the hypothesis in the firms found in center of Şanlıurfa and it was found out that the recyclıng of wastes wıth sales and the number of customers are not related to each other.According to the survey:1.Change in the sales of businesses with waste recycling practices can be said to be independent of each other.2.Waste recycling practices change in the number of businesses and the customer is not independent of each other, be called.Key Words: Corporate Social Responsibility, Green Marketing, Environment, Waste, Recycle.
Collections