Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Yaşar
dc.contributor.authorEvli, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-07T12:55:40Z
dc.date.available2021-05-07T12:55:40Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623067
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, atıkların geri kazanımı ile satışlar ve müşteri sayısı arasındaki ilişkilerin araştırılmasıdır. Bu amaçla, önce kaynak taraması yapılmış ve kavram oluşturulmaya çalışılmıştır.Literatürde yer alan çalışmalara göre, günümüzde tüketicilerin çevre sorunlarına karşı hassasiyetlerinin arttığı buna bağlı olarak da işletmelere düşen sorumlulukların arttığı gözlenmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmada, kurumsal sosyal sorumluluk ve yeşil pazarlama kavramları üzerinde durularak araştırmanın hipotezleri oluşturulmuştur. Hipotez: Atıkların geri kazanımı ile satışlar ve müşteri sayısı arasında bir ilişki olduğudur. Hipotezimizi test etmek için Şanlıurfa İl Merkezinde işletmelerin atıkların geri kazanımı uygulamaları yaptıktan sonra satışlarında ve müşteri sayılarında değişme olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre:1.İşletmelerin atıkların geri kazanımı uygulamaları ile satışlarındaki değişimin birbirinden bağımsız olduğu söylenebilir.2.İşletmelerin atıkların geri kazanımı uygulamaları ile müşteri sayısındaki değişim birbirinden bağımsız değildir, denilebilir.Anahtar Sözcükler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Yeşil Pazarlama, Çevre, Atık, Geri Kazanım.
dc.description.abstractThe aim of this present study is to investigate the effects of the recyclıng of wastes on the sales and the number of customer. The literature research has been carried out for this purpose and some concepts were developed.According to sources, increased vulnerabilities of today's consumers to environmental challenges accordingly businesses have increased their own responsibilities.Our hipothesis has been built by focusing on the subjects such as green marketing and institutional social responsibility. The hypothesis is: There is a relationship between recyclıng of wastes wıth sales and the number of customer.The research has been carried out in order to test the hypothesis in the firms found in center of Şanlıurfa and it was found out that the recyclıng of wastes wıth sales and the number of customers are not related to each other.According to the survey:1.Change in the sales of businesses with waste recycling practices can be said to be independent of each other.2.Waste recycling practices change in the number of businesses and the customer is not independent of each other, be called.Key Words: Corporate Social Responsibility, Green Marketing, Environment, Waste, Recycle.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAtıkların geri kazanımı ile satışlar ve müşteri sayısı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between sales and customer number and waste recycling
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSale
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmRecycling
dc.subject.ytmWastes
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmWaste evaluation
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid428254
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319704
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess