Din öğretiminde çoğulcu yaklaşım modelleri: Zorunlu din öğretimiyle birlikte isteğe bağlı din eğitimi dersi önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde ve diğer ülkelerde din öğretiminin hangi yakla?ım benimsenerek nasıl yapılacağı sürekli tartı?ılagelen bir konudur. Bu çalı?mada, öncelikle din öğretimi hakkında uluslararası genel dü?üncelere yer verilerek, Türkiye din öğretimi konusunda diğer ülkelerle kar?ıla?tırılacaktır. Türkiye?de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ayrıntılıbir ?ekilde incelenecek, durum tespiti yapılarak dersin gerekliliği ve eğitime katkısı üzerinde durulacak, diğer taraftan ya?anan sıkıntılara i?aret edilecektir. Dünyada uygulanan din öğretimi yakla?ımlarına değinilerek ülkemizde çoğulcu din öğretimi yakla?ımının uygulanabilirliği ve gerekliliği üzerinde durulacaktır. Din öğretiminde dini pratiklere yer verilmemesinin yarattığı bo?luğa i?aret edilerek din eğitiminin gerekliliği ve uygulanabilirliği sorgulanacaktır. Bu tez din öğretiminde çoğulcu yakla?ım modellerini incelemeyi hedefleyerek zorunlu din öğretimiyle birlikte isteğe bağlı din eğitimi dersi önerisini sunmaktadır. In our country and others, there has always been an argument about which way should be followed to teach religion. This study primarily includes the international thoughts on religious education and makes comparison of Turkey with other countries about teaching religion. Along with the determination of the situation, Religious Culture and Ethics lesson in Turkey, the necessity of the religious course, its contribution to education and the possible problems will be discussed in detail.This study also analyzes the religion lessons practised around the world and questions the necessity and practicality of the pluristic religion education in Turkey. The reseacrh also signals the gap caused by not taking part in religious practising and in line with this investigates the necessity and applicability of teaching religion This study aims to look for models of pluralist approach in teaching religion and proposes voluntary religious education course along with compulsory religious education.
Collections