Show simple item record

dc.contributor.advisorEğri, Osman
dc.contributor.authorDemirdaş, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-07T12:55:38Z
dc.date.available2021-05-07T12:55:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/623059
dc.description.abstractÜlkemizde ve diğer ülkelerde din öğretiminin hangi yakla?ım benimsenerek nasıl yapılacağı sürekli tartı?ılagelen bir konudur. Bu çalı?mada, öncelikle din öğretimi hakkında uluslararası genel dü?üncelere yer verilerek, Türkiye din öğretimi konusunda diğer ülkelerle kar?ıla?tırılacaktır. Türkiye?de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ayrıntılıbir ?ekilde incelenecek, durum tespiti yapılarak dersin gerekliliği ve eğitime katkısı üzerinde durulacak, diğer taraftan ya?anan sıkıntılara i?aret edilecektir. Dünyada uygulanan din öğretimi yakla?ımlarına değinilerek ülkemizde çoğulcu din öğretimi yakla?ımının uygulanabilirliği ve gerekliliği üzerinde durulacaktır. Din öğretiminde dini pratiklere yer verilmemesinin yarattığı bo?luğa i?aret edilerek din eğitiminin gerekliliği ve uygulanabilirliği sorgulanacaktır. Bu tez din öğretiminde çoğulcu yakla?ım modellerini incelemeyi hedefleyerek zorunlu din öğretimiyle birlikte isteğe bağlı din eğitimi dersi önerisini sunmaktadır.
dc.description.abstractIn our country and others, there has always been an argument about which way should be followed to teach religion. This study primarily includes the international thoughts on religious education and makes comparison of Turkey with other countries about teaching religion. Along with the determination of the situation, Religious Culture and Ethics lesson in Turkey, the necessity of the religious course, its contribution to education and the possible problems will be discussed in detail.This study also analyzes the religion lessons practised around the world and questions the necessity and practicality of the pluristic religion education in Turkey. The reseacrh also signals the gap caused by not taking part in religious practising and in line with this investigates the necessity and applicability of teaching religion This study aims to look for models of pluralist approach in teaching religion and proposes voluntary religious education course along with compulsory religious education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDin öğretiminde çoğulcu yaklaşım modelleri: Zorunlu din öğretimiyle birlikte isteğe bağlı din eğitimi dersi önerisi
dc.title.alternativePluralist approaches in religious teaching: Proposal for voluntary religious education course along with compulsory religious teaching course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReligious teaching
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.subject.ytmPluralism
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmCompulsory course
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid441791
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHİTİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319699
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess