Lise 1. sınıf 2000`li yılların bilimi ve lise 3. sınıf biyoteknoloji ve genetik mühendisliği ünitelerinin program tasarısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET LİSE 1. SINIF `2000'LI YILLARIN BİLİMİ BİYOLOJİ` VE LİSE 3. SINIF `BİYOTEKNOLO Jİ VE GENETİK MÜHENDİSLİĞİ` ÜNİTELERİNİN PROGRAM TASARISI Havva Meltem KURTULDU Balıkesir Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek lisans tezi/ Tez Danışmanları : Prof. Dr. Gülendam TÜMEN Prof. Dr. Nevzat BATTAL) Balıkesir, 2001 Bu çalışmada, lise 1. Sınıf `2000'li Yılların Bilimi Biyoloji` ve lise 3. Sınıf `Biyoteknoloji Ve Genetik Mühendisliği` ünitelerinin program tasarısı, Benjamin S. Bloom' un `Tam Öğrenme Modeli` esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada sırasıyla şu işlemler gerçekleştirilmiştir: * Şubat 1998 tarih ve 2485 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Lise Biyoloji Dersinin Program Tasarısı, Milli Eğitim Bakanlığının konu ile ilgili çalışmaları ve alanla ilgili diğer kaynaklar gözden geçirilmiştir. * Ünitelerin alt başlıkları saptanmıştır. * Ünitelerin içerik analizleri yapılmıştır. * Analiz sonucunda saptanan davranışlar arasında aşamalılık ilişkileri kurulmuştur. * Ünitenin hedef davranışlarını öğrenciye kazandırmaya yönelik, planlar hazırlanmıştır. * Ünitedeki hedef davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığını saptamaya yönelik izleme testleri hazırlanmıştır. * Hazırlanan testler ön ve son test olarak lise öğrencilerine uygulanarak değerlendirme yapılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Lise birinci sınıf biyoloji dersi / Lise üçüncü sınıf Biyoloji dersi / Biyoloji eğitimi / Program tasarısı / Biyoteknoloji / Genetik Mühendisliği ABSTRACT THE CURRICULUM DESIGN OF THE UNITS `SCIENCE FOR THE YEARS OF 2000, BIOLOGY` FOR HIGH SCHOOL FIST GRADE AND `BIOTECHNOLOGY AND GENETICS ENGINEERING` FOR HIGH SCHOOL THIRD GRADE Havva Meltem KURTULDU Balıkesir University, Institute of Science, Department of Biology Education (M. Sc. Thesis / Supervisors: Prof. Dr. Gülendam TÜMEN Prof. Dr. Nevzat BATTAL ) Balıkesir - Turkey, 2001 In this study, the curriculum design of the units, `Science For The Years of 2000, Biology` for high school first grade and `Biotechnology and Genetics Engineering` for high school third grade, have been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's `Mastery Learning Model`. Following procedures were realited in this study: * Curriculum design of the units, `Science For The Years of 2000, Biology` for high school first grade and `Biotechnology and Genetics Engineering` for high school third grade, published in the Bulletin No.2485, dated February 1998, National Ministry of Education publications about the subject and other sources on the subject were reviewed. * Sub-units of the units were determined. * Content analysis were conducted for units. * Sequential relationships among the behaviours were determined and content analysis was set up through the behaviours which were aimed. * The plans of the units were prepared in order to make students gain the intended behaviours. * Formative tests were prepared to find out whether the units' behavioral objectives were accomplished by the students. * The tests which had been prepared, were practised on the high school students as a front and back tests and evaluation was made. KEY WORDS : High School First Grade Biology Course / High School Third Grade Biology Course / Biology Education / Curriculum design / Biotechnology / Genetics Engineering. Ill
Collections