Lise 1. sınıf 2000`li yılların bilimi ve lise 3. sınıf biyoteknoloji ve genetik mühendisliği ünitelerinin program tasarısı
dc.contributor.advisor | Tümen, Gülendam | |
dc.contributor.advisor | Battal, Nevzat | |
dc.contributor.author | Kurtuldu, Havva Meltem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T17:57:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T17:57:42Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62260 | |
dc.description.abstract | ÖZET LİSE 1. SINIF `2000'LI YILLARIN BİLİMİ BİYOLOJİ` VE LİSE 3. SINIF `BİYOTEKNOLO Jİ VE GENETİK MÜHENDİSLİĞİ` ÜNİTELERİNİN PROGRAM TASARISI Havva Meltem KURTULDU Balıkesir Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek lisans tezi/ Tez Danışmanları : Prof. Dr. Gülendam TÜMEN Prof. Dr. Nevzat BATTAL) Balıkesir, 2001 Bu çalışmada, lise 1. Sınıf `2000'li Yılların Bilimi Biyoloji` ve lise 3. Sınıf `Biyoteknoloji Ve Genetik Mühendisliği` ünitelerinin program tasarısı, Benjamin S. Bloom' un `Tam Öğrenme Modeli` esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada sırasıyla şu işlemler gerçekleştirilmiştir: * Şubat 1998 tarih ve 2485 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Lise Biyoloji Dersinin Program Tasarısı, Milli Eğitim Bakanlığının konu ile ilgili çalışmaları ve alanla ilgili diğer kaynaklar gözden geçirilmiştir. * Ünitelerin alt başlıkları saptanmıştır. * Ünitelerin içerik analizleri yapılmıştır. * Analiz sonucunda saptanan davranışlar arasında aşamalılık ilişkileri kurulmuştur. * Ünitenin hedef davranışlarını öğrenciye kazandırmaya yönelik, planlar hazırlanmıştır. * Ünitedeki hedef davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığını saptamaya yönelik izleme testleri hazırlanmıştır. * Hazırlanan testler ön ve son test olarak lise öğrencilerine uygulanarak değerlendirme yapılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Lise birinci sınıf biyoloji dersi / Lise üçüncü sınıf Biyoloji dersi / Biyoloji eğitimi / Program tasarısı / Biyoteknoloji / Genetik Mühendisliği | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE CURRICULUM DESIGN OF THE UNITS `SCIENCE FOR THE YEARS OF 2000, BIOLOGY` FOR HIGH SCHOOL FIST GRADE AND `BIOTECHNOLOGY AND GENETICS ENGINEERING` FOR HIGH SCHOOL THIRD GRADE Havva Meltem KURTULDU Balıkesir University, Institute of Science, Department of Biology Education (M. Sc. Thesis / Supervisors: Prof. Dr. Gülendam TÜMEN Prof. Dr. Nevzat BATTAL ) Balıkesir - Turkey, 2001 In this study, the curriculum design of the units, `Science For The Years of 2000, Biology` for high school first grade and `Biotechnology and Genetics Engineering` for high school third grade, have been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's `Mastery Learning Model`. Following procedures were realited in this study: * Curriculum design of the units, `Science For The Years of 2000, Biology` for high school first grade and `Biotechnology and Genetics Engineering` for high school third grade, published in the Bulletin No.2485, dated February 1998, National Ministry of Education publications about the subject and other sources on the subject were reviewed. * Sub-units of the units were determined. * Content analysis were conducted for units. * Sequential relationships among the behaviours were determined and content analysis was set up through the behaviours which were aimed. * The plans of the units were prepared in order to make students gain the intended behaviours. * Formative tests were prepared to find out whether the units' behavioral objectives were accomplished by the students. * The tests which had been prepared, were practised on the high school students as a front and back tests and evaluation was made. KEY WORDS : High School First Grade Biology Course / High School Third Grade Biology Course / Biology Education / Curriculum design / Biotechnology / Genetics Engineering. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.title | Lise 1. sınıf 2000`li yılların bilimi ve lise 3. sınıf biyoteknoloji ve genetik mühendisliği ünitelerinin program tasarısı | |
dc.title.alternative | The Curriculum design of the units science for the years of 2000, biology for high school first grade and biotechnology and genetics engineering for high school third grade | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Genetic engineering | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Biotechnology | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Mastery learning model | |
dc.identifier.yokid | 119579 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 112633 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |