Show simple item record

dc.contributor.advisorTümen, Gülendam
dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.authorKurtuldu, Havva Meltem
dc.date.accessioned2020-12-03T17:57:42Z
dc.date.available2020-12-03T17:57:42Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62260
dc.description.abstractÖZET LİSE 1. SINIF `2000'LI YILLARIN BİLİMİ BİYOLOJİ` VE LİSE 3. SINIF `BİYOTEKNOLO Jİ VE GENETİK MÜHENDİSLİĞİ` ÜNİTELERİNİN PROGRAM TASARISI Havva Meltem KURTULDU Balıkesir Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek lisans tezi/ Tez Danışmanları : Prof. Dr. Gülendam TÜMEN Prof. Dr. Nevzat BATTAL) Balıkesir, 2001 Bu çalışmada, lise 1. Sınıf `2000'li Yılların Bilimi Biyoloji` ve lise 3. Sınıf `Biyoteknoloji Ve Genetik Mühendisliği` ünitelerinin program tasarısı, Benjamin S. Bloom' un `Tam Öğrenme Modeli` esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışmada sırasıyla şu işlemler gerçekleştirilmiştir: * Şubat 1998 tarih ve 2485 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Lise Biyoloji Dersinin Program Tasarısı, Milli Eğitim Bakanlığının konu ile ilgili çalışmaları ve alanla ilgili diğer kaynaklar gözden geçirilmiştir. * Ünitelerin alt başlıkları saptanmıştır. * Ünitelerin içerik analizleri yapılmıştır. * Analiz sonucunda saptanan davranışlar arasında aşamalılık ilişkileri kurulmuştur. * Ünitenin hedef davranışlarını öğrenciye kazandırmaya yönelik, planlar hazırlanmıştır. * Ünitedeki hedef davranışlara ulaşılıp ulaşılmadığını saptamaya yönelik izleme testleri hazırlanmıştır. * Hazırlanan testler ön ve son test olarak lise öğrencilerine uygulanarak değerlendirme yapılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Lise birinci sınıf biyoloji dersi / Lise üçüncü sınıf Biyoloji dersi / Biyoloji eğitimi / Program tasarısı / Biyoteknoloji / Genetik Mühendisliği
dc.description.abstractABSTRACT THE CURRICULUM DESIGN OF THE UNITS `SCIENCE FOR THE YEARS OF 2000, BIOLOGY` FOR HIGH SCHOOL FIST GRADE AND `BIOTECHNOLOGY AND GENETICS ENGINEERING` FOR HIGH SCHOOL THIRD GRADE Havva Meltem KURTULDU Balıkesir University, Institute of Science, Department of Biology Education (M. Sc. Thesis / Supervisors: Prof. Dr. Gülendam TÜMEN Prof. Dr. Nevzat BATTAL ) Balıkesir - Turkey, 2001 In this study, the curriculum design of the units, `Science For The Years of 2000, Biology` for high school first grade and `Biotechnology and Genetics Engineering` for high school third grade, have been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's `Mastery Learning Model`. Following procedures were realited in this study: * Curriculum design of the units, `Science For The Years of 2000, Biology` for high school first grade and `Biotechnology and Genetics Engineering` for high school third grade, published in the Bulletin No.2485, dated February 1998, National Ministry of Education publications about the subject and other sources on the subject were reviewed. * Sub-units of the units were determined. * Content analysis were conducted for units. * Sequential relationships among the behaviours were determined and content analysis was set up through the behaviours which were aimed. * The plans of the units were prepared in order to make students gain the intended behaviours. * Formative tests were prepared to find out whether the units' behavioral objectives were accomplished by the students. * The tests which had been prepared, were practised on the high school students as a front and back tests and evaluation was made. KEY WORDS : High School First Grade Biology Course / High School Third Grade Biology Course / Biology Education / Curriculum design / Biotechnology / Genetics Engineering. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.titleLise 1. sınıf 2000`li yılların bilimi ve lise 3. sınıf biyoteknoloji ve genetik mühendisliği ünitelerinin program tasarısı
dc.title.alternativeThe Curriculum design of the units science for the years of 2000, biology for high school first grade and biotechnology and genetics engineering for high school third grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBiyoloji Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGenetic engineering
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmBiotechnology
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmMastery learning model
dc.identifier.yokid119579
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid112633
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess