Tutum değiştirme yöntemleri ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
OZET S&&i*&Mi Bu çalışmada, teorik olarak tutum kavramı, tutum değiştirme teknikleri ve işletmelerde tutum değiştirme tekmklerinin uygulanması anlatılmaktadır. Tutum, bireyin kendine ya da çevresindeki herhangi bir konu ya da olaya karşı bir tepki öneğilimidir. Tutum değiştirme teknikleri öğrenme teknikleri, işlevsel teknikler, algısal teknikler, iletişim tekniği, ikna edici iletişimdir. İşletmelerde tutum iş tasarımıyla, iş görenleri kararlara katmayla, eğitimle, iletişimle, ikna edici iletişimle, ödüllendirmeyle, cezalandırmayla, birleşik tekniklerle değiştirilmektedir. Uygulama bölümünde, ISO9000 sisteminin işletmeye yerleştirilmesinde kullanılan teknikler araştırılmıştır. r* ?`` » * ft SUMMARY `^^ ' İn this study, in terms of theoretically, attitude change techniques and applications in companies are presented. Attitude is a tendency of response to both oneself and environment. Attitude change techniques, educational theories, functional theories, perceptional theories are considered in persuasive communication. Attitude can be changed in companies with the help of work design, participation in making decisions, education, communication, persuasive communication, rewarding, punishing and combined techniques. In the application part of this study, an adjustment of ISO 9000 system and its techniques are investigated.
Collections