Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Adnan
dc.contributor.authorVarolan, İpek
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:33Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:33Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622293
dc.description.abstractOZET S&&i*&Mi Bu çalışmada, teorik olarak tutum kavramı, tutum değiştirme teknikleri ve işletmelerde tutum değiştirme tekmklerinin uygulanması anlatılmaktadır. Tutum, bireyin kendine ya da çevresindeki herhangi bir konu ya da olaya karşı bir tepki öneğilimidir. Tutum değiştirme teknikleri öğrenme teknikleri, işlevsel teknikler, algısal teknikler, iletişim tekniği, ikna edici iletişimdir. İşletmelerde tutum iş tasarımıyla, iş görenleri kararlara katmayla, eğitimle, iletişimle, ikna edici iletişimle, ödüllendirmeyle, cezalandırmayla, birleşik tekniklerle değiştirilmektedir. Uygulama bölümünde, ISO9000 sisteminin işletmeye yerleştirilmesinde kullanılan teknikler araştırılmıştır.
dc.description.abstractr* ?`` » * ft SUMMARY `^^ ' İn this study, in terms of theoretically, attitude change techniques and applications in companies are presented. Attitude is a tendency of response to both oneself and environment. Attitude change techniques, educational theories, functional theories, perceptional theories are considered in persuasive communication. Attitude can be changed in companies with the help of work design, participation in making decisions, education, communication, persuasive communication, rewarding, punishing and combined techniques. In the application part of this study, an adjustment of ISO 9000 system and its techniques are investigated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTutum değiştirme yöntemleri ve bir uygulama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttitude change
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmISO 9000
dc.identifier.yokid102645
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid102150
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess