Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Gökhan
dc.contributor.authorErtokatli, Cengiz Tansel
dc.date.accessioned2021-05-07T12:36:21Z
dc.date.available2021-05-07T12:36:21Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622238
dc.description.abstractIV ÖZET Bu Çalışmada, çoğu pazarlama maliyetleri ve pazarlama maliyetleri muhasebesi monografileri ile pazarlama kitaplarında yer alan `pazarlama ve dağıtım maliyetlerinin üretim maliyetlerini aştığı` iddiasının İ.M.K.B. şirketleri için geçerli olup olmadığının incelenmesi hedeflenmektedir. 1992 - 1997 yılları arasında İ.M.K.B. 'de Sanayi ve Ticaret firmalarının yer aldığı 13 sektördeki firmalara ait toplam 1782 gözlem ile yapılan analizler sonucu ulaşılan bulgular, Pazarlama Satış Dağıtım (PSD) maliyetlerinin, Satılan Malın Maliyetinden (SMM) büyük olmadığını, buna karşın Pazarlama Satış ve Dağıtım maliyetlerinde küçükte olsa SMM'ne oranla artış trendi olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractSUMMARY In this study, the assertion of the `Marketing costs have gone beyond the Production costs` which exist in the books and the articles of marketing costs and marketing costs accounting is aimed to be analysed for the İ.M.K.B.'s firms. Totally 1.782 observations of the firms are used from the 13 trade and industry businesses for the years in between the 1992 - 1997. These analysis have explained that the. marketing costs of the firms are not higher than the production costs. But there exist a small increase trend for the marketing costs in some businesses.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİ.M.K.B. şirketlerinin pazarlama ve üretim maliyetlerindeki değişim trendleri
dc.title.alternativeI. S. E firm's change trends of marketing and production costs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFirms
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmİstanbul Stock Exchange
dc.subject.ytmProduction cost
dc.identifier.yokid123140
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid117148
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess