Yeni ürün geliştirme projelerinde takım zekasının önemi ve proje başarısına katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda stratejik yönetim konusunda yapılan çalışmalarda,örgüt zekası kavramının ele alındığı görülmektedir. Bunun nedenihızla değişen rekabet ortamında, şirketlerin birer akıllı sistem gibihareket ederek rekabet avantajı kazanabileceği görüşünün kabuledilmesidir. Akıllı bir sistem olabilmek örgütlere öğrenebilmeyi,pazara yönelebilmeyi ve yenilikçi olabilmeyi getirecektir.Karmaşık sistemlerde, değişkenlerin fazla olmasından dolayısüreçlerin kavranmasının zor olması nedeniyle, örgüt zekasıçalışmaları takım kavramı ile birlikte ele alınmış; takım kavramıaçısından da daha çok yeni ürün geliştirme takımları üzerineçalışılmıştır. Bunun nedeni ise yeni ürün geliştirme sürecinin fikrinyaratılmasından, yeni ürünün ortaya çıkışına kadar örgütselzekanın asıl amacını oluşturan yaratıcılık ve yenilik gibi olgularıkapsamasıdır.Bu çalışmada da takım zekası, yeni ürün geliştirme takımlarıaçısından incelenmiştir. Yeni ürün geliştirme takımında takımteorisi, takımın kompozisyonu ve takımın iletişiminin önemlibileşenler oldukları ortaya konulmuştur. Proje başarısına olabileceketkiler ise yenilik ve yaratıcılığın ve aynı zamanda yeni ürününpazara geçiş hızının artması olarak sunulmuştur. In recent studies of strategic management, the concept oforganizational intelligence becomes a popular subject as it isaccepted that companies can survive in the competitiveenvironment by being an intelligent enterprise. Having been anintelligent system provides organizations to be a learning, amarket-driven and an innovative organization. However, it isdifficult to control the variables of big complex systems and tounderstand the nature of their process. Thus, organizationalintelligence is taken from the perspective of team intelligence. Thestudies about the organizational intelligence through the conceptof team intelligence use new product development teams as theirstages -from the idea generation to market launch- involve themain goals of organizational intelligence, such as innovation andcreativity. In this workpaper, team intelligence is also investigatedfrom the view of new product development teams. Theantecedents are taken as team theory, team composition andteam communication. In addition, the consequents of new productteam intelligence are evaluated as speed to market and creativity-innovation.
Collections