Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Ali Ekber
dc.contributor.authorYilmaz, Pelin
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:42Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:42Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622066
dc.description.abstractSon yıllarda stratejik yönetim konusunda yapılan çalışmalarda,örgüt zekası kavramının ele alındığı görülmektedir. Bunun nedenihızla değişen rekabet ortamında, şirketlerin birer akıllı sistem gibihareket ederek rekabet avantajı kazanabileceği görüşünün kabuledilmesidir. Akıllı bir sistem olabilmek örgütlere öğrenebilmeyi,pazara yönelebilmeyi ve yenilikçi olabilmeyi getirecektir.Karmaşık sistemlerde, değişkenlerin fazla olmasından dolayısüreçlerin kavranmasının zor olması nedeniyle, örgüt zekasıçalışmaları takım kavramı ile birlikte ele alınmış; takım kavramıaçısından da daha çok yeni ürün geliştirme takımları üzerineçalışılmıştır. Bunun nedeni ise yeni ürün geliştirme sürecinin fikrinyaratılmasından, yeni ürünün ortaya çıkışına kadar örgütselzekanın asıl amacını oluşturan yaratıcılık ve yenilik gibi olgularıkapsamasıdır.Bu çalışmada da takım zekası, yeni ürün geliştirme takımlarıaçısından incelenmiştir. Yeni ürün geliştirme takımında takımteorisi, takımın kompozisyonu ve takımın iletişiminin önemlibileşenler oldukları ortaya konulmuştur. Proje başarısına olabileceketkiler ise yenilik ve yaratıcılığın ve aynı zamanda yeni ürününpazara geçiş hızının artması olarak sunulmuştur.
dc.description.abstractIn recent studies of strategic management, the concept oforganizational intelligence becomes a popular subject as it isaccepted that companies can survive in the competitiveenvironment by being an intelligent enterprise. Having been anintelligent system provides organizations to be a learning, amarket-driven and an innovative organization. However, it isdifficult to control the variables of big complex systems and tounderstand the nature of their process. Thus, organizationalintelligence is taken from the perspective of team intelligence. Thestudies about the organizational intelligence through the conceptof team intelligence use new product development teams as theirstages -from the idea generation to market launch- involve themain goals of organizational intelligence, such as innovation andcreativity. In this workpaper, team intelligence is also investigatedfrom the view of new product development teams. Theantecedents are taken as team theory, team composition andteam communication. In addition, the consequents of new productteam intelligence are evaluated as speed to market and creativity-innovation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeni ürün geliştirme projelerinde takım zekasının önemi ve proje başarısına katkısı
dc.title.alternativeThe importance of team intelligence on New Product Development Teams and its Effect on team performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentStrateji Bilimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid164091
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid191683
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess