Şirket girişimciliğine etki eden faktörler ve şirket girişimciliği ile işletme performansı ilişkisi üzerine bir saha araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı çevresel (pazar dinamizmi) ve örgütsel faktörlerin(müşteri odaklılık ve öğrenme odaklılık) şirket girişimciliği boyutları üzerindeki veşirket girişimciliği boyutlarının da işletme performansı üzerindeki etkileriniincelemektir. Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde araştırmanın ana konusu olan şirket girişimciliğinin öneminedeğinilmiştir.İkinci bölümde, araştırmada yer alan değişkenlerle ilgili tanımlamalara veaçıklamalara yer verilmiş, araştırmanın temel değişkeni olan şirket girişimciliğininkapsamı, işletmeler için önemi, boyutları değerlendirilmiş, şirket girişimciliğinietkileyen faktörler tanımlanmış ve önemlerine değinilmiştir.Bu tez çalışmasının üçüncü bölümünde, araştırma metodolojisine ilişkinbilgiler yer almaktadır. Bu bölümde veri toplama yöntemi, kullanılan ölçekler,istatistiksel analiz ve bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada ileri sürülmüş olanhipotezleri test etmek amacıyla otomotiv ve otomotiv yan sanayinde uygulanan anketçalışmasıyla ilgili faktör analizleri, korelasyon analizi ve regresyon analizlerininsonuçları bu bölümde açıklanmıştır.Son bölümde ise araştırmada elde edilen genel sonuçlar, işletme yöneticileri vegelecekte yapılacak çalışmalar için öneriler yer almaktadır.Araştırma sonucunda çevresel faktör olan pazar dinamizminin şirketgirişimciliğinin yeni iş girişimi ve yenilikçilik boyutları üzerinde, örgütselfaktörlerden müşteri odaklılığın yeni iş girişimi, örgüte ilişkin kendini yenileme veproaktif olma boyutları üzerinde, öğrenme odaklılığın ise yeni iş girişimi,vyenilikçilik, örgüte ilişkin kendini yenileme, çalışanlara ilişkin kendini yenileme veproaktif olma üzerinde, şirket girişimciliği ile işletme performansı ilişkisine yönelikolarak da yeni iş girişimi ve yenilikçilik boyutlarının işletme performansı üzerindeetkili olduğu bulgusu elde edilmiştir. Bu tez çalışmasının amacı çevresel (pazar dinamizmi) ve örgütsel faktörlerin(müşteri odaklılık ve öğrenme odaklılık) şirket girişimciliği boyutları üzerindeki veşirket girişimciliği boyutlarının da işletme performansı üzerindeki etkileriniincelemektir. Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde araştırmanın ana konusu olan şirket girişimciliğinin öneminedeğinilmiştir.İkinci bölümde, araştırmada yer alan değişkenlerle ilgili tanımlamalara veaçıklamalara yer verilmiş, araştırmanın temel değişkeni olan şirket girişimciliğininkapsamı, işletmeler için önemi, boyutları değerlendirilmiş, şirket girişimciliğinietkileyen faktörler tanımlanmış ve önemlerine değinilmiştir.Bu tez çalışmasının üçüncü bölümünde, araştırma metodolojisine ilişkinbilgiler yer almaktadır. Bu bölümde veri toplama yöntemi, kullanılan ölçekler,istatistiksel analiz ve bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada ileri sürülmüş olanhipotezleri test etmek amacıyla otomotiv ve otomotiv yan sanayinde uygulanan anketçalışmasıyla ilgili faktör analizleri, korelasyon analizi ve regresyon analizlerininsonuçları bu bölümde açıklanmıştır.Son bölümde ise araştırmada elde edilen genel sonuçlar, işletme yöneticileri vegelecekte yapılacak çalışmalar için öneriler yer almaktadır.Araştırma sonucunda çevresel faktör olan pazar dinamizminin şirketgirişimciliğinin yeni iş girişimi ve yenilikçilik boyutları üzerinde, örgütselfaktörlerden müşteri odaklılığın yeni iş girişimi, örgüte ilişkin kendini yenileme veproaktif olma boyutları üzerinde, öğrenme odaklılığın ise yeni iş girişimi,yenilikçilik, örgüte ilişkin kendini yenileme, çalışanlara ilişkin kendini yenileme veproaktif olma üzerinde, şirket girişimciliği ile işletme performansı ilişkisine yönelikolarak da yeni iş girişimi ve yenilikçilik boyutlarının işletme performansı üzerindeetkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.
Collections