Show simple item record

dc.contributor.advisorZehir, Cemal
dc.contributor.authorEren, Müfide Şule
dc.date.accessioned2021-05-07T12:35:38Z
dc.date.available2021-05-07T12:35:38Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/622049
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı çevresel (pazar dinamizmi) ve örgütsel faktörlerin(müşteri odaklılık ve öğrenme odaklılık) şirket girişimciliği boyutları üzerindeki veşirket girişimciliği boyutlarının da işletme performansı üzerindeki etkileriniincelemektir. Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde araştırmanın ana konusu olan şirket girişimciliğinin öneminedeğinilmiştir.İkinci bölümde, araştırmada yer alan değişkenlerle ilgili tanımlamalara veaçıklamalara yer verilmiş, araştırmanın temel değişkeni olan şirket girişimciliğininkapsamı, işletmeler için önemi, boyutları değerlendirilmiş, şirket girişimciliğinietkileyen faktörler tanımlanmış ve önemlerine değinilmiştir.Bu tez çalışmasının üçüncü bölümünde, araştırma metodolojisine ilişkinbilgiler yer almaktadır. Bu bölümde veri toplama yöntemi, kullanılan ölçekler,istatistiksel analiz ve bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada ileri sürülmüş olanhipotezleri test etmek amacıyla otomotiv ve otomotiv yan sanayinde uygulanan anketçalışmasıyla ilgili faktör analizleri, korelasyon analizi ve regresyon analizlerininsonuçları bu bölümde açıklanmıştır.Son bölümde ise araştırmada elde edilen genel sonuçlar, işletme yöneticileri vegelecekte yapılacak çalışmalar için öneriler yer almaktadır.Araştırma sonucunda çevresel faktör olan pazar dinamizminin şirketgirişimciliğinin yeni iş girişimi ve yenilikçilik boyutları üzerinde, örgütselfaktörlerden müşteri odaklılığın yeni iş girişimi, örgüte ilişkin kendini yenileme veproaktif olma boyutları üzerinde, öğrenme odaklılığın ise yeni iş girişimi,vyenilikçilik, örgüte ilişkin kendini yenileme, çalışanlara ilişkin kendini yenileme veproaktif olma üzerinde, şirket girişimciliği ile işletme performansı ilişkisine yönelikolarak da yeni iş girişimi ve yenilikçilik boyutlarının işletme performansı üzerindeetkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı çevresel (pazar dinamizmi) ve örgütsel faktörlerin(müşteri odaklılık ve öğrenme odaklılık) şirket girişimciliği boyutları üzerindeki veşirket girişimciliği boyutlarının da işletme performansı üzerindeki etkileriniincelemektir. Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır.Giriş bölümünde araştırmanın ana konusu olan şirket girişimciliğinin öneminedeğinilmiştir.İkinci bölümde, araştırmada yer alan değişkenlerle ilgili tanımlamalara veaçıklamalara yer verilmiş, araştırmanın temel değişkeni olan şirket girişimciliğininkapsamı, işletmeler için önemi, boyutları değerlendirilmiş, şirket girişimciliğinietkileyen faktörler tanımlanmış ve önemlerine değinilmiştir.Bu tez çalışmasının üçüncü bölümünde, araştırma metodolojisine ilişkinbilgiler yer almaktadır. Bu bölümde veri toplama yöntemi, kullanılan ölçekler,istatistiksel analiz ve bulgulara yer verilmiştir. Araştırmada ileri sürülmüş olanhipotezleri test etmek amacıyla otomotiv ve otomotiv yan sanayinde uygulanan anketçalışmasıyla ilgili faktör analizleri, korelasyon analizi ve regresyon analizlerininsonuçları bu bölümde açıklanmıştır.Son bölümde ise araştırmada elde edilen genel sonuçlar, işletme yöneticileri vegelecekte yapılacak çalışmalar için öneriler yer almaktadır.Araştırma sonucunda çevresel faktör olan pazar dinamizminin şirketgirişimciliğinin yeni iş girişimi ve yenilikçilik boyutları üzerinde, örgütselfaktörlerden müşteri odaklılığın yeni iş girişimi, örgüte ilişkin kendini yenileme veproaktif olma boyutları üzerinde, öğrenme odaklılığın ise yeni iş girişimi,yenilikçilik, örgüte ilişkin kendini yenileme, çalışanlara ilişkin kendini yenileme veproaktif olma üzerinde, şirket girişimciliği ile işletme performansı ilişkisine yönelikolarak da yeni iş girişimi ve yenilikçilik boyutlarının işletme performansı üzerindeetkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleŞirket girişimciliğine etki eden faktörler ve şirket girişimciliği ile işletme performansı ilişkisi üzerine bir saha araştırması
dc.title.alternativeA field research on the factors effecting corporate entrepreneurship and the relationship between corporate entrepreneurship and business performance
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInterference
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmCustomer focus
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning approaches
dc.identifier.yokid9000951
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid241611
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess