Değer zinciri ve rekabet avantajı oluşturma: Bir uygulama çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET DEĞER ZİNCİRİ VE REKABET AVANTAJI OLUŞTURMA: BİR UYGULAMA ÇALIŞMASI Mustafa Ahmet Beyazıt OCAKTAN Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi/Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Muzaffer KADIOGLU) Balıkesir, 2004 Bu tezin amacı, seçilen bir işletmedeki süreç ve faaliyetlerin değer zinciri modeli ile analiz edilerek, değer zincirini oluşturan değer faaliyetlerinde yapılabilecek farklılaştırmaları belirlemek ve gerçekleştirilecek farklılaştırma uygulaması ile işletmeye değer ekleyerek rekabet avantajı sağlamaktır. Tezin ilk bölümünde değer, değer sistemi ve değer zinciri kavramları üzerinde durulmuş ve özellikle değer zincirinin maliyet avantajı ve farklılaştırmaya ulaşmadaki rolü açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde rekabet avantajı kavramı açıklanmış, genel rekabet stratejileri üzerinde durulmuş ve değer zinciri rekabet avantajı ilişkisi belirtilmiştir. Son bölümde ise seçilen bir işletme, değer zinciri modeli ile incelenmiş ve üründe hem müşteri cazibesini arttıracak, hem de üretim maliyetlerini azaltacak ya da en azından aynı seviyede tutacak yeni bir tasarım geliştirerek, rakiplere göre bir rekabet avantajı oluşturulmaya çalışılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Değer zinciri/ Değer sistemi/ Rekabet avantajı/ Rekabet stratejileri/ Farklılaştırma u ABSTRACT VALUE CHAIN AND CREATING COMPETITIVE ADVANTAGE: A CASE STUDY Mustafa Ahmet Beyazıt OCAKTAN Balikesir University, Institute of Science, Department of Industrial Engineering (MSc. Thesis / Supervisor: Asst Prof. Dr. Muzaffer KADIO?LU) Balikesir, 2004 The goal of this thesis is to determine differentiations which can be made in value activities composing the value chain, by analyzing processes and activities with value chain model in a selected enterprise, and to create competitive advantage by adding value to enterprise throughout a differentiation application. In the first part of thesis, concepts of value, value system and value chain are focused on and the role pf value chain in reaching to a cost advantage and differentiation is specially tried to be explained. In the second part, the concept of competitive advantage is explained, generic competitive strategies are focused on, and value chain-competitive advantage relationship is determined. In the last part, a selected enterprise is examined with value chain model, and it is tried to create a competitive advantage, when compared competitors, by developing a new design both to increase customer satisfaction and to decrease manufacturing costs or at least to keep in the same level. KEYWORDS: Value chain/ Value system/ Competitive advantage/ Competitive strategies/ Differentiation m
Collections