Show simple item record

dc.contributor.advisorKadıoğlu, Muzaffer
dc.contributor.authorOcaktan, Mustafa Ahmet Beyazit
dc.date.accessioned2020-12-03T17:55:54Z
dc.date.available2020-12-03T17:55:54Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62179
dc.description.abstractÖZET DEĞER ZİNCİRİ VE REKABET AVANTAJI OLUŞTURMA: BİR UYGULAMA ÇALIŞMASI Mustafa Ahmet Beyazıt OCAKTAN Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı (Yüksek Lisans Tezi/Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Muzaffer KADIOGLU) Balıkesir, 2004 Bu tezin amacı, seçilen bir işletmedeki süreç ve faaliyetlerin değer zinciri modeli ile analiz edilerek, değer zincirini oluşturan değer faaliyetlerinde yapılabilecek farklılaştırmaları belirlemek ve gerçekleştirilecek farklılaştırma uygulaması ile işletmeye değer ekleyerek rekabet avantajı sağlamaktır. Tezin ilk bölümünde değer, değer sistemi ve değer zinciri kavramları üzerinde durulmuş ve özellikle değer zincirinin maliyet avantajı ve farklılaştırmaya ulaşmadaki rolü açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde rekabet avantajı kavramı açıklanmış, genel rekabet stratejileri üzerinde durulmuş ve değer zinciri rekabet avantajı ilişkisi belirtilmiştir. Son bölümde ise seçilen bir işletme, değer zinciri modeli ile incelenmiş ve üründe hem müşteri cazibesini arttıracak, hem de üretim maliyetlerini azaltacak ya da en azından aynı seviyede tutacak yeni bir tasarım geliştirerek, rakiplere göre bir rekabet avantajı oluşturulmaya çalışılmıştır. ANAHTAR SÖZCÜKLER: Değer zinciri/ Değer sistemi/ Rekabet avantajı/ Rekabet stratejileri/ Farklılaştırma u
dc.description.abstractABSTRACT VALUE CHAIN AND CREATING COMPETITIVE ADVANTAGE: A CASE STUDY Mustafa Ahmet Beyazıt OCAKTAN Balikesir University, Institute of Science, Department of Industrial Engineering (MSc. Thesis / Supervisor: Asst Prof. Dr. Muzaffer KADIO?LU) Balikesir, 2004 The goal of this thesis is to determine differentiations which can be made in value activities composing the value chain, by analyzing processes and activities with value chain model in a selected enterprise, and to create competitive advantage by adding value to enterprise throughout a differentiation application. In the first part of thesis, concepts of value, value system and value chain are focused on and the role pf value chain in reaching to a cost advantage and differentiation is specially tried to be explained. In the second part, the concept of competitive advantage is explained, generic competitive strategies are focused on, and value chain-competitive advantage relationship is determined. In the last part, a selected enterprise is examined with value chain model, and it is tried to create a competitive advantage, when compared competitors, by developing a new design both to increase customer satisfaction and to decrease manufacturing costs or at least to keep in the same level. KEYWORDS: Value chain/ Value system/ Competitive advantage/ Competitive strategies/ Differentiation men_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleDeğer zinciri ve rekabet avantajı oluşturma: Bir uygulama çalışması
dc.title.alternativeValue chain and creating competitive advantage: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid166587
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid149893
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess