Üstün ve özel yetenekli çocuklar ve bilgisayara ve bilgisayar dersine yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada, Bilim ve Sanat Merkezleri (BLSEM)'de ögrenim gören üstünve özel yetenekli ögrencilerin bilgisayar ve bilgisayar dersine yönelik tutumlarınınincelenmesi amaçlanmıstır. Bunun için BLSEM'de görev yapan yedi bilgisayarögretmeni ile yarı yapılandırılmıs görüsme formuna dayalı olarak görüsmeleryapılmıs ve BLSEM'de ögrenim gören 240 ögrenciye bilgisayar ve bilgisayardersine yönelik tutum ölçegi uygulanmıstır.Görüsmelerden elde edilen veriler betimsel olarak, tutum ölçeginden eldeedilen veriler ise bagımsız örnekler t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One WayANOVA) kullanılarak analiz edilmistir. Sonuç olarak üstün ve özel yetenekliögrencilerin bilgisayar ve bilgisayar dersine yönelik oldukça olumlu bir tutumsergiledikleri görülmüstür. Üstün ve özel yetenekli ögrencilerin bilgisayar vebilgisayara dersine yönelik tutumlarında cinsiyet, yas, devam ettikleri sınıf, annebabanınegitim durumu, anne-babanın çalısıp çalısmaması, anne-babanın bilgisayarkullanıp kullanmama durumu, kendilerinin bilgisayar kullanıp kullanmama durumu,okulda bilgisayar dersi olması, okulda bilgisayar laboratuarı olması ve okulda digerderslerde bilgisayar kullanımı degiskenlerine göre anlamlı bir farklılıkbulunamamıstır. Diger taraftan, bu ögrencilerin evde bilgisayar olması, bilgisayarkullanım sıklıgı, ileride bilgisayarla ilgili bir meslek seçmeyi düsünme,BLSEM'deki diger derslerde bilgisayar kullanımı degiskenlerinin bilgisayar vebilgisayar dersine yönelik tutumu olumlu yönde etkiledigi görülmüstür.Anahtar Kelimeler: Üstün ve Özel Yetenekli Ögrenciler, Bilim ve Sanat Merkezi,Bilgisayar ve Bilgisayar Dersine Yönelik Tutum. This research aimed to examine gifted and talented students?, who studied atScience and Art Center (SAC), attitudes towards computer and computer course. Inthis research semi-structured interviews were conducted with seven teachers whoworked at SACs and attitude scale towards computer and computer course wasadministered to 240 students at SACs.The data collected from these interviews was analyzed using by descriptiveanalyses. The data collected from the attitude scale towards computer and computercourse were analayzed by the independent samples t-test and One way ANOVA. Asa result, it was seen that the gifted and talented students had a positive attitudetowards computer and computer course. It was not found any significant differenceamong the variables of the students? gender, age, class, and usage of computer,having computer course at school, having a computer classroom at school, usingcomputer in the other courses at school, their parent?s education, their parent?soccupations, and their parent?s usage of computer. On the other hand, it was foundthat the variables of students? having a computer at home, frequency of usingcomputer, having plans to have a job related to computers in the feature and theusage of computers at courses in SACs made a positive effect on students attitudetowards computer and computer course.Key Words: Gifted and Talented Students, Science and Art Center, AttitudeTowards Computer and Computer Course.
Collections