Show simple item record

dc.contributor.advisorKaramete, Ayşen
dc.contributor.authorKeskin, Selda
dc.date.accessioned2020-12-03T17:52:04Z
dc.date.available2020-12-03T17:52:04Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/62003
dc.description.abstractBu çalısmada, Bilim ve Sanat Merkezleri (BLSEM)'de ögrenim gören üstünve özel yetenekli ögrencilerin bilgisayar ve bilgisayar dersine yönelik tutumlarınınincelenmesi amaçlanmıstır. Bunun için BLSEM'de görev yapan yedi bilgisayarögretmeni ile yarı yapılandırılmıs görüsme formuna dayalı olarak görüsmeleryapılmıs ve BLSEM'de ögrenim gören 240 ögrenciye bilgisayar ve bilgisayardersine yönelik tutum ölçegi uygulanmıstır.Görüsmelerden elde edilen veriler betimsel olarak, tutum ölçeginden eldeedilen veriler ise bagımsız örnekler t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One WayANOVA) kullanılarak analiz edilmistir. Sonuç olarak üstün ve özel yetenekliögrencilerin bilgisayar ve bilgisayar dersine yönelik oldukça olumlu bir tutumsergiledikleri görülmüstür. Üstün ve özel yetenekli ögrencilerin bilgisayar vebilgisayara dersine yönelik tutumlarında cinsiyet, yas, devam ettikleri sınıf, annebabanınegitim durumu, anne-babanın çalısıp çalısmaması, anne-babanın bilgisayarkullanıp kullanmama durumu, kendilerinin bilgisayar kullanıp kullanmama durumu,okulda bilgisayar dersi olması, okulda bilgisayar laboratuarı olması ve okulda digerderslerde bilgisayar kullanımı degiskenlerine göre anlamlı bir farklılıkbulunamamıstır. Diger taraftan, bu ögrencilerin evde bilgisayar olması, bilgisayarkullanım sıklıgı, ileride bilgisayarla ilgili bir meslek seçmeyi düsünme,BLSEM'deki diger derslerde bilgisayar kullanımı degiskenlerinin bilgisayar vebilgisayar dersine yönelik tutumu olumlu yönde etkiledigi görülmüstür.Anahtar Kelimeler: Üstün ve Özel Yetenekli Ögrenciler, Bilim ve Sanat Merkezi,Bilgisayar ve Bilgisayar Dersine Yönelik Tutum.
dc.description.abstractThis research aimed to examine gifted and talented students?, who studied atScience and Art Center (SAC), attitudes towards computer and computer course. Inthis research semi-structured interviews were conducted with seven teachers whoworked at SACs and attitude scale towards computer and computer course wasadministered to 240 students at SACs.The data collected from these interviews was analyzed using by descriptiveanalyses. The data collected from the attitude scale towards computer and computercourse were analayzed by the independent samples t-test and One way ANOVA. Asa result, it was seen that the gifted and talented students had a positive attitudetowards computer and computer course. It was not found any significant differenceamong the variables of the students? gender, age, class, and usage of computer,having computer course at school, having a computer classroom at school, usingcomputer in the other courses at school, their parent?s education, their parent?soccupations, and their parent?s usage of computer. On the other hand, it was foundthat the variables of students? having a computer at home, frequency of usingcomputer, having plans to have a job related to computers in the feature and theusage of computers at courses in SACs made a positive effect on students attitudetowards computer and computer course.Key Words: Gifted and Talented Students, Science and Art Center, AttitudeTowards Computer and Computer Course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜstün ve özel yetenekli çocuklar ve bilgisayara ve bilgisayar dersine yönelik tutumları
dc.title.alternativeGifted and talented students and attitude towards computer and computer course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9014699
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid176656
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess