Euclid geometri ve hiperbolik geometrinin matematik eğitimdeki yeri ve önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın ana amacı, Euclid geometri ile hiperbolik geometrinin temel benzerve farklı yanlarını ortaya koymaktır. Hiperbolik geometrinin de matematik egitimi açısındanönemli oldugu ve mutlaka üzerinde durulması gerektigi savunulmustur.Bu açıdan ikinci bölümde; Euclid'in hayatından, Euclid geometrisinden, zamaniçinde Euclid dısı geometrilerin olusumundan ve bu konu ile ilgilenen matematikçilerdenbahsedilmistir.Üçüncü bölümde; hiperbolik geometri ile ilgili temel kavramlar ve gerekliteoremler verilmistir.Dördüncü bölümde; hiperbolik gösterimler tanıtılmıstır.Besinci bölümde ise hiperbolik geometri ve Euclid geometrisi ile ilgilikarsılastırmalar verilmistir.Son olarakta altıncı bölümde ise hiperbolik geometrinin ve Euclid geometrisininegitimdeki yeri ve önemi üzerinde durulmustur.ANAHTAR SÖZCÜKLER : hiperbolik üçgen / hiperbolik dogru /euclidpostulatları / hiperbolik orta The main aim of this work is to express the main similar and different sides ofEuclid geometry and hyperbolic geometry.It has been defensed that hyperbolic geometry is also important in mathematicseducation and it must certainly be focused on.So, in the first part life of Euclid geometry, the existance of non euclid geometriesduring the time and mathematicians who worked on this subject have been mentioned.In the third part hyperbolic representations have been introduced.And in the fourth part, comparisons about Euclid geometry and hyperbolicgeometry have been mentioned.KEY WORDS : hyperbolic triangle / hyperbolic line/ euclid postulates /hyperbolicmiddle
Collections