Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Hasan Basri
dc.contributor.authorYilgör, Bahriye Eda
dc.date.accessioned2020-12-03T17:51:31Z
dc.date.available2020-12-03T17:51:31Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61977
dc.description.abstractBu çalısmanın ana amacı, Euclid geometri ile hiperbolik geometrinin temel benzerve farklı yanlarını ortaya koymaktır. Hiperbolik geometrinin de matematik egitimi açısındanönemli oldugu ve mutlaka üzerinde durulması gerektigi savunulmustur.Bu açıdan ikinci bölümde; Euclid'in hayatından, Euclid geometrisinden, zamaniçinde Euclid dısı geometrilerin olusumundan ve bu konu ile ilgilenen matematikçilerdenbahsedilmistir.Üçüncü bölümde; hiperbolik geometri ile ilgili temel kavramlar ve gerekliteoremler verilmistir.Dördüncü bölümde; hiperbolik gösterimler tanıtılmıstır.Besinci bölümde ise hiperbolik geometri ve Euclid geometrisi ile ilgilikarsılastırmalar verilmistir.Son olarakta altıncı bölümde ise hiperbolik geometrinin ve Euclid geometrisininegitimdeki yeri ve önemi üzerinde durulmustur.ANAHTAR SÖZCÜKLER : hiperbolik üçgen / hiperbolik dogru /euclidpostulatları / hiperbolik orta
dc.description.abstractThe main aim of this work is to express the main similar and different sides ofEuclid geometry and hyperbolic geometry.It has been defensed that hyperbolic geometry is also important in mathematicseducation and it must certainly be focused on.So, in the first part life of Euclid geometry, the existance of non euclid geometriesduring the time and mathematicians who worked on this subject have been mentioned.In the third part hyperbolic representations have been introduced.And in the fourth part, comparisons about Euclid geometry and hyperbolicgeometry have been mentioned.KEY WORDS : hyperbolic triangle / hyperbolic line/ euclid postulates /hyperbolicmiddleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleEuclid geometri ve hiperbolik geometrinin matematik eğitimdeki yeri ve önemi
dc.title.alternativeThe place and importance of Euclid geometry and hyperbolic geometry in education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9006905
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid176662
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess