Search
Now showing items 1-10 of 468
Yaşam tarzı ve değer yargılarına dayalı veri tabanlı tüketici bölümlendirme yöntemlerinin Türk tüketicileri için geliştirilmesine yönelik bir uygulama
(2018-08-06)
Pazar bölümlendirme çalışmaları, farklı özellikteki tüketicilerin (müşterilerin) satın alma tercihleri ve ürün kullanım alışkanlıklarının farklı olacağı gerçeğinden ortaya çıkmıştır. Ne kadar homojen görünürse görünsün, ...
Liderlik tarzları, örgütsel öğrenme yeteneği, yenilik ve firma performnsı ilişkisi
(2018-08-06)
İletişim araçlarının artış göstermesi, teknolojinin gelişmesi, küreselleşme gibi birçok faktör, işletmeler arası rekabetin daha da ciddileşmesi ve işletmelerin varlıklarını korumaları ile farklı stratejiler oluşturmaları ...
Pazarlama karması elemanlarının marka değeri üzerine etkisi
(2018-08-06)
Günümüzde marka değeri kavramı sadece finansal bir değer olmayıp, başarılı bir marka olabilmek için marka yönetim stratejileri içerisinde değerlendirilen ve markanın içerisinde bulunduğu pazardaki başarısını kanıtlayan tüm ...
Çağrı merkezlerinde işgücü yönetimi ve bir simülasyon uygulaması
(2018-08-06)
İş yükü tahminleri, kaynak temini, personel alımı, vardiya planlama, personel atama ve çağrı yönlendirme problemleri, çağrı merkezlerinde geleneksel işgücü yönetimi problemleridir. Bu problemlerin çözümü için genellikle ...
Bilişim sistemleri başarısını etkileyen faktörler: Banka çalışanları üzerine bir uygulama
(2018-08-06)
Bilişim sistemleri işletmelerin günümüzün zorlu koşullarında ayaktakalabilmek ve diğer işletmeler ile rekabet edebilmek için yöneticilerin sıklıklabaşvurduğu maliyeti yüksek bir yatırım yöntemidir. Bilişim sistemlerinin ...
Dağıtım kanallarında bağımlılık olgusunun kanal üyeleri arasındaki uyumluluğa ve kanal sistemin performansına etkisi
(2018-08-06)
OZET Üretici-bayii arasında bağımlılık, bu ilişkilerin kaliteli ve etkin bir şekilde gerçekleşmesi için son derece önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. İlişkiler sırasında, kanal üyeleri arasında, dağıtım işlevinin ...
Tasarım sürecinde birlikte değer yaratma ve gemi inşa sektöründe bir uygulama
(2018-08-06)
Birlikte değer yaratma yaklaşımı; bilinen kalite ve yeniden yapılanma süreçlerinin ötesinde daha geniş bir topluluğu içine alarak paydaşların tamamının tecrübelerine dayanarak sürdürülebilir büyüme, verimlilik ve karlılığı ...
Farklı düzeydeki yönetici becerilerinin yönetici etkililiği ve verimliliği üzerine etkileri
(2018-08-06)
Hızlı bir değişim ve gelişimin yaşandığı günümüzde, kurumlardaki idarecinin yönetim becerileri, örgütün ne kadar etkili yönetildiğini belirlemede yönlendirici olmaktadır. Çalışmanın amacı kavramsal, beşeri ve teknik olarak ...
Etik liderliğin ve etik iklimin çalışanların örgütsel bağlılığına ve iş performaslarına etkileri
(2018-08-06)
Liderlik, bir grup insanı belirli amaçlar etrafında toplayabilecek, bu kişileri ne yapabilecekleri konusunda harekete geçirebilecek bilgi ve yeteneklere sahip olma durumudur. Etik liderler, ahlaki anlamda çalışanlarına ...
Perakendeci-tedarikçi ilişkilerinde yalın uygulamalar ve ilişki kalitesinin firma performansına etkisi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın temel amacı yalın üretim konusunda yeni bir ölçek geliştirip literatüre sunmak ve alıcı-satıcı ilişkilerinde yalın uygulamalarla ilişki kalitesi arasında olası bir ilişkinin varsayımını ve firma performansları ...