Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin grafik anlama ve yorumlamaları ile kinematik başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin grafik çizmeve anlama becerileri ile kinematik grafiklerini yorumlama becerileri arasındakiilişkiyi araştırmaktır. Araştırmaya Balıkesir il merkezindeki 5 genel lise ve 4Anadolu lisesinden olmak üzere toplam 501 10. sınıf öğrencisi katılmıştır. Ayrıcaaraştırmada ?Kinematik Grafiklerini Anlama Testi?, ?Grafik Çizme Anlama veYorumlama Testi? ve ?Fizik Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin analizindeSPSS 12.0 paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda grafik çizme ve anlama becerisi puanları ile kinematikgrafiklerini yorumlama becerisi puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Ayrıca grafik çizme ve anlama becerisi puanları ile kinematik grafikleriniyorumlama becerisinden elde edilen puanlarda cinsiyete bağlı farklılıklar olmadığı vekinematik grafiklerini yorumlama becerisi puanları ile fiziğe yönelik tutum puanlarıarasında anlamlı bir ilişki olmamasına karşın kinematik grafiklerini yorumlamabecerisi puanlarının okullara göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Grafik anlama ve yorumlama, kinematik, 10. sınıföğrencileri, cinsiyet, tutum, fizik eğitimi. The basic aim of this study is to investigate the correlation between 10th gradestudents? graphing ability and the kinematics graphs interpreting ability. A total of501 10th grade high school students from 5 public high schools and 4 Anatolian highschools in Balıkesir are participated in this study. `Test of Understaning KinematicsGraphs?, `Test of Constructing, Understanding and Interpreting Graphs? and `PhysicsAttitude Survey? were used. To analyze obtained data from the study SPSS 12.0statistical programme was used.As a result of this study it has been found out that there was a significantcorrelation between scores of graphing ability and the kinematics graphs interpretingability. It has been also found that there was not gender differences on thekinematics graphs interpreting ability and the graphing ability, and also there was notany significant correlation between the scores of kinematics graphs interpretingability and attitude towards physics, but there was a significant difference betweenkinematics? graphs interpreting ability scores with respect to high schools.KEY WORDS: Understanding and interpreting graphs, kinematics, 10th grade highschool students, gender, attitude, physics education.
Collections