Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Neşet
dc.contributor.authorUyanik, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-03T17:51:29Z
dc.date.available2020-12-03T17:51:29Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61975
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin grafik çizmeve anlama becerileri ile kinematik grafiklerini yorumlama becerileri arasındakiilişkiyi araştırmaktır. Araştırmaya Balıkesir il merkezindeki 5 genel lise ve 4Anadolu lisesinden olmak üzere toplam 501 10. sınıf öğrencisi katılmıştır. Ayrıcaaraştırmada ?Kinematik Grafiklerini Anlama Testi?, ?Grafik Çizme Anlama veYorumlama Testi? ve ?Fizik Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin analizindeSPSS 12.0 paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda grafik çizme ve anlama becerisi puanları ile kinematikgrafiklerini yorumlama becerisi puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Ayrıca grafik çizme ve anlama becerisi puanları ile kinematik grafikleriniyorumlama becerisinden elde edilen puanlarda cinsiyete bağlı farklılıklar olmadığı vekinematik grafiklerini yorumlama becerisi puanları ile fiziğe yönelik tutum puanlarıarasında anlamlı bir ilişki olmamasına karşın kinematik grafiklerini yorumlamabecerisi puanlarının okullara göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Grafik anlama ve yorumlama, kinematik, 10. sınıföğrencileri, cinsiyet, tutum, fizik eğitimi.
dc.description.abstractThe basic aim of this study is to investigate the correlation between 10th gradestudents? graphing ability and the kinematics graphs interpreting ability. A total of501 10th grade high school students from 5 public high schools and 4 Anatolian highschools in Balıkesir are participated in this study. `Test of Understaning KinematicsGraphs?, `Test of Constructing, Understanding and Interpreting Graphs? and `PhysicsAttitude Survey? were used. To analyze obtained data from the study SPSS 12.0statistical programme was used.As a result of this study it has been found out that there was a significantcorrelation between scores of graphing ability and the kinematics graphs interpretingability. It has been also found that there was not gender differences on thekinematics graphs interpreting ability and the graphing ability, and also there was notany significant correlation between the scores of kinematics graphs interpretingability and attitude towards physics, but there was a significant difference betweenkinematics? graphs interpreting ability scores with respect to high schools.KEY WORDS: Understanding and interpreting graphs, kinematics, 10th grade highschool students, gender, attitude, physics education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin grafik anlama ve yorumlamaları ile kinematik başarıları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe correlation between tenth grade students understanding and interpreting graphs and their kinematics achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics education
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid9006623
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177876
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineFizik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess