Bilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmada, bilgisayar ögretmenlerinin görevleri sırasında okul yönetimi,okulun diger ögretmenleri ve ögrenciler açısından karsılastıkları sorunlarbelirlenmeye çalısılmıstır. Bu amaçla, 2006-2007 egitim-ögretim yılında zmir veBalıkesir illerinde görev yapmakta olan 35'i bayan ve 35'i erkek olmak üzere toplam70 ögretmen ile çalısılmıstır.Arastırmanın verilerini toplamak için arastırmacı tarafından bir anketgelistirilerek uygulanmıstır. ki bölümden olusan anketin, Cronbach güvenirlik katsayısı0.773 olarak bulunmustur.Arastırma kapsamında ana problemden yola çıkarak alt problemlere çözümleraranmaya çalısılmıstır. Arastırma sonucunda, okul yöneticilerinin teknolojininegitimde kullanılması konusunda yeteri kadar bilgi sahibi olmadıkları, bilgisayarögretmenlerinin görevleri okul yönetimi ve diger brans ögretmenleri tarafındanyanlıs anlasıldıgı, okul yöneticileri ve diger brans ögretmenlerinin gerek hizmetöncesi, gerekse hizmet içi egitimlerde hem bilgisayar kullanımı hem de bilgisayardestekli egitim konusunda yeterli derecede yetistirilmedigi, egitim ve ögretimmateryallerinin günün sartlarına uygun olarak saglanamadıgı, ögrencilerin büyük birçogunlugunun bilgisayar dersine gereken önemi vermedigi sonucuna varılmıstır.Anahtar Sözcükler: Bilgisayar Ögretmeni, Okul Yöneticisi ve BilgisayarÖgretmenlerinin Sorunları. In this study, problems of computer teachers about the school managers, theother teachers and students have been tried to identify. In that case 70 teachers- 35male 35 female- who work in zmir and Balıkesir in 2006-2007 Academic Yearhave been studied.Researcher has prepared and used a survey to verifying data. Cronbachreliable ration of the survey which has two parts has been found 0.773.In the study begining with main problem it has been tried to search thesolution to the sub-problems. At the end of the study it has been found that schoolmanagers do not have enough knowledge about the using tecnology in education,that the duty of computer teachers have been misunderdstood by the other teachersand the school managers, that school managers and the other teachers have not beenprogreessed efficiently about using computer and computer based learning in theirpre-duty and on duty education, that education materials cannot be modernizeefficiently, that most of the students do not interested in computer lessonimportantly.Key Words: Computer Teachers, School Managers, Computer Teachers Problems.
Collections