Show simple item record

dc.contributor.advisorNakiboğlu, Canan
dc.contributor.authorOkay Karabulut, Aysel
dc.date.accessioned2020-12-03T17:51:01Z
dc.date.available2020-12-03T17:51:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/61951
dc.description.abstractBu çalısmada, bilgisayar ögretmenlerinin görevleri sırasında okul yönetimi,okulun diger ögretmenleri ve ögrenciler açısından karsılastıkları sorunlarbelirlenmeye çalısılmıstır. Bu amaçla, 2006-2007 egitim-ögretim yılında zmir veBalıkesir illerinde görev yapmakta olan 35'i bayan ve 35'i erkek olmak üzere toplam70 ögretmen ile çalısılmıstır.Arastırmanın verilerini toplamak için arastırmacı tarafından bir anketgelistirilerek uygulanmıstır. ki bölümden olusan anketin, Cronbach güvenirlik katsayısı0.773 olarak bulunmustur.Arastırma kapsamında ana problemden yola çıkarak alt problemlere çözümleraranmaya çalısılmıstır. Arastırma sonucunda, okul yöneticilerinin teknolojininegitimde kullanılması konusunda yeteri kadar bilgi sahibi olmadıkları, bilgisayarögretmenlerinin görevleri okul yönetimi ve diger brans ögretmenleri tarafındanyanlıs anlasıldıgı, okul yöneticileri ve diger brans ögretmenlerinin gerek hizmetöncesi, gerekse hizmet içi egitimlerde hem bilgisayar kullanımı hem de bilgisayardestekli egitim konusunda yeterli derecede yetistirilmedigi, egitim ve ögretimmateryallerinin günün sartlarına uygun olarak saglanamadıgı, ögrencilerin büyük birçogunlugunun bilgisayar dersine gereken önemi vermedigi sonucuna varılmıstır.Anahtar Sözcükler: Bilgisayar Ögretmeni, Okul Yöneticisi ve BilgisayarÖgretmenlerinin Sorunları.
dc.description.abstractIn this study, problems of computer teachers about the school managers, theother teachers and students have been tried to identify. In that case 70 teachers- 35male 35 female- who work in zmir and Balıkesir in 2006-2007 Academic Yearhave been studied.Researcher has prepared and used a survey to verifying data. Cronbachreliable ration of the survey which has two parts has been found 0.773.In the study begining with main problem it has been tried to search thesolution to the sub-problems. At the end of the study it has been found that schoolmanagers do not have enough knowledge about the using tecnology in education,that the duty of computer teachers have been misunderdstood by the other teachersand the school managers, that school managers and the other teachers have not beenprogreessed efficiently about using computer and computer based learning in theirpre-duty and on duty education, that education materials cannot be modernizeefficiently, that most of the students do not interested in computer lessonimportantly.Key Words: Computer Teachers, School Managers, Computer Teachers Problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayar öğretmenlerinin okulda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi
dc.title.alternativeIdentification of computer teachers' problems at schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9012424
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid176660
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess