Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile işdoyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yaptığı işte başarılı olamayanbireylerin iş doyumlarının genellikle düşük olduğu bilinmektedir. Öğretmenin yaptığıişte başarılı olması büyük ölçüde sınıfını iyi yönetmesine ve bu da sınıf yönetimibecerilerinin yüksek olmasına bağlıdır. Bu nedenle öğretmenlerin sınıf yönetimibecerileri ile iş doyum düzeyleri arasında ilişki olması muhtemeldir.Yapılan literatür taramasında öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile işdoyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi sınayan bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu açıdanaraştırmanın ilgili literatüre önemli katkısı olacağı umulmaktadır.Gaziosmanpaşa Üniversitesi öğrencilerinden, okullarda ÖğretmenlikUygulaması ve Okul Deneyimi II dersleri için staj yapan öğrenciler Tokat'taki 140ilköğretim ve ortaöğretim öğretmeninin sınıf yönetimi becerilerini gözlemlemişlerdir.Her gözlemden sonra öğrenciler gözlemledikleri öğretmenler için Sınıf YönetimiBecerileri Ölçeği doldurmuşlardır. Buna ek olarak iş doyumu ölçeği ve kişisel bilgiformunu içeren bir anket paketi araştırmaya katılan öğretmenlere uygulanmıştır.Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Analizlersonucunda öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyum düzeyleri arasındapozitif yönde anlamlı düşük düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. Bunun yanında,öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri düzeyleri ve iş doyum düzeylerinin kimi bağımsızdeğişkenlere göre farklılaştığı tespit edilmiştir.Sonuç olarak öğretmenlerin yüksek iş doyumu yaşamaları için sınıf yönetimibecerileri açısından daha donanımlı hale getirilmeleri önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: öğretmen, sınıf yönetimi becerileri, iş doyumu The main purpose of this study is to investigate the relationship betweenteachers? classroom management skills and their job satisfaction levels. It is known thatindividuals who are not successful at their jobs usually show lower rates of jobsatisfaction. Teachers? success on their jobs partly depends on managing theirclassrooms well, which in turn, depends on having higher levels of classroommanagement skills. Therefore, there might be a relationship between teachers?classroom management skills and their job satisfaction levels.In the search of the literature, there was not any study that specifically tested therelationship between teachers? classroom management skills and their job satisfactionlevels. Thus, the present research is expected to make a significant contribution to theexisting literature.Students who were enrolled in a teaching practicum course at GaziosmanpaşaUniversity observed 140 primary and secondary school teachers? classroommanagement skills in Tokat. After each observation, practicum students filled out theClassroom Management Skills Scale for the teachers they observed. In addition aresearch package containing the Job Satisfaction Scale and a personal informationquestionnaire were administered to the participating teachers.The data were analyzed by SPSS package program. Results show a positivesignificant relationship between teachers? classroom management skills and their jobsatisfactions. Besides, teachers? classroom management skills and job satisfaction levelswere found to be affected by some of independent variables of the study.As a conclusion, it is suggested that in order for teachers to have higher rates ofjob satisfaction, they be equipped with better classroom management skills.Key Words: teacher, classroom management skills, job satisfaction
Collections